Lidija Miglāne, Krāslavas izglītības un kultūras nodaļas vadītāja ieteica: “Ja pagarina mācību gadu, tad labāk lai mācības sākas augusta vidū, nevis ilgst līdz jūnija vidum.”
Lidija Miglāne, Krāslavas izglītības un kultūras nodaļas vadītāja ieteica: “Ja pagarina mācību gadu, tad labāk lai mācības sākas augusta vidū, nevis ilgst līdz jūnija vidum.”
Foto – Karīna Miezāja

– Vai varat apgalvot, ka skolu tīkla optimizācija tiešām veicinās arī izglītības kvalitāti? Un vai nebūs tā, ka pieaugs to bērnu skaits, kuri paliks vispār bez izglītības, jo nespēs aizkļūt līdz tālākai skolai vai arī nespēs iejusties lielā skolā un klasē? 25

– Lielā skolā skolotājs strādā, piemēram, tikai vidusskolas klasēs, tātad viņš var koncentrēties tieši uz to mācību vielu, kas nepieciešama attiecīgajai klasei. Mazākā skolā skolotājam savs priekšmets jāmāca vai visās klasēs, viņam jābūt universālākam, tad ir grūtāk noturēt augstu kvalitātes latiņu.

Reklāma
Reklāma
7 iemesli, kāpēc jūs nespējat zaudēt svaru pat, ja pārtiekat tikai no vienas salāta lapas
RAKSTA REDAKTORS
“Ārsts atnāk ar kafiju, bez steigas…” Paciente dusmīga, kāpēc “Veselības centrs 4” atļaujas necienīt cilvēku laiku
7 pārtikas produkti, kurus nevajadzētu bieži ēst. Tie ļoti var kaitēt zarnām
Lasīt citas ziņas

K. Šadurskis: – Latvijā ir ļoti daudz labu mazo skolu, kas sagatavo mācību olimpiāžu uzvarētājus un vienkārši labus, talantīgus jauniešus. Taču mums ir pietiekami daudz mazo skolu, no kurām nāk bērni, kas neko lielu vairs dzīvē sasniegt nevar, jo daudz kas ir iekavēts. Lielās skolas priekšrocība ir tā, ka tur ir racionālāk investēt mācību kabinetu infrastruktūrā u. c., jo tad ieguvēji būs 500, 800 bērni, nevis 100 bērni kā mazā skolā. Nekad mūžā nespēsim modernizēt infrastruktūru visās mazajās lauku skolās. Kāpēc daļai bērnu jābūt apdalītai? Kāpēc bērns pats nevar veikt fizikas vai ķīmijas eksperimentu, bet tikai skatīties to video, jo skolā nav attiecīga laboratoriju aprīkojuma?

Jā, lauku bērnam varbūt ir grūti iejusties lielā klasē. Taču, kad bērns, kurš visus skolas gadus dzīvojis tādā kā paplašinātā ģimenē, kā tas ir mazajās skolās, pabeigs skolu, viņam neviens siltumnīcas apstākļus nenodrošinās, bet bērns nebūs iemācījies, ka dzīvē kādreiz arī elkoņi jāpielieto.

CITI ŠOBRĪD LASA

Ja domājam par izglītības kvalitāti, noteikti ir nepieciešama skolu koncentrācija. Turklāt lielā skolā, kur pedagogi var nopelnīt cienīgu algu, pedagogi mazliet konkurēs par darbu šajā skolā. Savukārt mazās skolās, lai nopelnītu, piemēram, ķīmijas skolotājam jāapskrien trīs skolas. Cik ļoti šis skolotājs būs ieinteresēts un pieejams bērniem konsultācijām un papildu nodarbībām?

Protams, īstenot reformas nav patīkami. Esmu teicis savai kolēģei veselības ministrei Andai Čakšai: “Tad, kad tu ķersies pie veselības aprūpes reformas, es vairs nebūšu nepopulārākais ministrs. Tad tā būsi tu.”

– Nesen tika publiskots pētījums, kas atklāja, ka daudzu valstu skolēnu vidū tieši Latvijas skolas bērni ir lielākie stundu kavētāji. Vai, likvidējot mazās skolas, kur tomēr labāk redz katru bērnu, bastotāju skaits nepieaugs vēl vairāk?

– Gan “E-klasē”, gan “Edu­rio” sistēmā vecāki faktiski uzreiz var uzzināt, vai bērns ir skolā. Protams, ja vecākiem ir vienalga, vai bērns iet uz skolu vai ne, tad, visticamāk, bērns neies skolā.

– Vecāki strādā! Viņiem nav laika “sēdēt” “E-klasē”!

– Nav jāsēž visu laiku, pietiek ieiet šajā interneta vietnē uz dažām minūtēm. Piedodiet par vienkāršrunu, bet, ja bija laiks bērnu uztaisīt, tad droši vien jāatrod arī mazliet laika bērna audzināšanai.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.