Lai atvērtu bankas kontu, vairs nekur nav jābrauc. Dari to internetā! 0
“BlueOrange” ir pirmā un pašlaik vienīgā banka Latvijā, kura ieguvusi Finanšu un kapitāla tirgus komisijas (FKTK) atļauju Latvijas pilsoņus identificēt attālināti, lai atvērtu viņiem kontus savā bankā.
Lielākie ieguvēji no identifikācijas pakalpojuma ieviešanas internetā būs tālākajos novados un ārvalstīs dzīvojošie Latvijas pilsoņi, kuriem attālināta konta atvēršana, norēķini un dažādi citu finanšu pakalpojumi tagad kļūs daudz pieejamāki.
Interneta identifikācija “BlueOrange” bankā tagad ir pieejama ikvienam Latvijas pilsonim, kā arī rezidentiem, kam ir Latvijas valsts pase.
Attālinātā identifikācija nozīmē to, ka klientam vairs nav personīgi jādodas uz bankas filiāli. Tā vietā klienta atpazīšana klātienē tiek aizstāta ar video sarunu. Arī visa pārējā komunikācija, piemēram, dokumentu un karšu sūtīšana, notiks elektroniski un pa pastu.
“Tas ir moderns un draudzīgs risinājums gan tiem Latvijas iedzīvotājiem, kas pārcēlušies uz pastāvīgu dzīvi citās valstīs, gan arī tiem, kas dzīvo citur un patlaban domā par atgriešanos Latvijā.
Uzsākot atgriešanās Latvijā procesu, cilvēki līdz šim saskārušies ar grūtībām – aktīvs bankas konts Latvijā ir vitāli svarīgs mājokļa īrei vai citu pirmo formalitāšu kārtošanai, taču kontu atvērt attālināti līdz šim nebija iespējams.
“BlueOrange Bank” rezidentu apkalpošanas pārvaldes vadītāja Sigita Kotlere sacīja, ka ieguvēji būs arī iedzīvotāji dažādos Latvijas novados, kuriem nebūs vairs jāmēro attālums līdz Rīgai.
Lai saņemtu “BlueOrange” pakalpojumus attālināti, piemēram, atvērtu bankas kontu, vajadzīgs tikai interneta pieslēgums un identifikācijas dokuments, kurš jāuzrāda bankas darbiniekam video sarunas laikā.
Kotlere teica, ka identifikācijas process ir vienkāršs un ērts – personai ir jāienāk attiecīgajā “BlueOrange” mājaslapas sadaļā, jāautorizējas ar savu e-pastu vai “Facebook” profilu un jāaizpilda iesniegums, pievienojot savas pases vai ID kartes attēlu.
Pēc tam klients saņem elektronisku aicinājumu pievienoties video-sarunai, kuras laikā bankas darbiniekam jāuzrāda iepriekš nosūtītais personu apliecinošais dokuments.
Pēc tam pieteikums tiek apstrādāts un jau pāris dienu laikā klientam pa pastu tiek nosūtīta maksājumu karte, bet uz elektroniskā pasta adresi – instrukcijas, kā pieslēgties internetbankai, skaidroja Sigita Kotlere.
Interneta identifikācijas ieviešanas projekts tika uzsākts 2015.gada vasarā, kad “BlueOrange” sāka strādāt pie jauna biznesa modeļa Eiropas Savienības un citu pasaules valstu klientu piesaistei, neuzturot reģionālus birojus katrā valstī.
“Pēdējo divu gadu laikā noticis skrupulozs darbs pie procesa un normatīvo dokumentu izstrādes, risku izvērtēšanas, darbinieku apmācīšanas un klientiem ērta un droša interneta rīka izveides,” pastāstīja “BlueOrange Bank” projektu vadītāja Marina Zaharova.
“Šodien pieejamā attālinātā identifikācija Latvijas pilsoņiem ir tikai mūsu pirmais solis. Mēs turpināsim paplašināt savu pakalpojumu klāstu un ģeogrāfiju, lai tuvākajā nākotnē šo attālinātās identifikācijas iespēju varētu piedāvāt arī Eiropas valstu pilsoņiem,” atzīmē Zaharova.
22.maijā “BlueOrange” saņēma FKTK atļauju veikt klientu piesaisti, izmantojot attālinātās jeb online identifikācijas procesu, kļūstot par pirmo online banku Latvijā.
Tas nozīmē, ka “BlueOrange” turpina attīstību kā tehnoloģiska banka, kļūstot par mūsdienīgu finanšu platformu, kas var sniegt tiešsaistes pakalpojumus Latvijas rezidentu lokam – fiziskām personām visā pasaulē.
Tādējādi arī Latvija tuvojas tādām valstīm kā Vācija, Lielbritānija, Igaunija, kas pilnā apmērā izmanto attālināto saziņu ar klientiem.