Foto – Dainis Bušmanis

Labs amatnieks – ar vienu roku darbnīcā, ar otru – internetā 0

Lai gan uzņēmējdarbība mūsdienās vairs nav nodalāma no digitālajām tehnoloģijām, par to sniegtajām priekšrocībām gan produkcijas pārdošanā, gan popularizēšanā ir zinošs vien retais Latvijas amatu meistars. Tikmēr, lai sasniegtu efektīvu rezultātu biznesā , ne tikai jāprot savs arods, bet arī pēc iespējas vairāk jāizmanto tehnoloģiju sniegtās iespējas, portālam laukos.lv atzina pieredzējuši uzņēmēji.

Reklāma
Reklāma
7 pārtikas produkti, kurus nevajadzētu bieži ēst. Tie ļoti var kaitēt zarnām
TV24
“Es neticu šādām sakritībām!” Slaidiņam aizdomas raisa ASV prezidenta Baidena pēkšņie lēmumi par Ukrainu un Trampa klusēšana
Kokteilis
Viņos mīt neapdzēšama uguns! 5 datumos, kuros dzimuši paši karstasinīgākie partneri
Lasīt citas ziņas

Aicinot tautas amatu meistarus pieteikties dalībai Dziesmu un deju svētku lieldrauga AS “Swedbank” projektā “Meistars 21. gadsimtā”, vairāki amatu pratēji un projekta vēstneši – modes māksliniece Dace Krieviņa-Bahmane, keramiķes Dace Draveniece un Jūlija Podziņa, kalējs Jānis Nīmanis – dalās pieredzē, cik svarīgas mūsdienās ir digitālās prasmes savu izstrādājumu konkurētspējas celšanā.

Mūsdienu meistars = izcils sava aroda un digitālo tehnoloģiju pratējs

CITI ŠOBRĪD LASA

“Digitālo vidi var izmantot gan sava zīmola atpazīstamības celšanā, gan arī praktiskā ziņā, es, piemēram, pateicoties jaunākajām tehnoloģijām, varu digitāli konstruēt piegrieztnes apģērbiem. Liela loma, manuprāt, ir arī mājaslapai, kas ir kā zīmola un meistara vizītkarte, kur klients var iegūt svarīgāko informāciju,” atzina Dace Krieviņa-Bahmane.

Keramiķe un veikala “Muhamors” īpašniece Dace Draveniece savukārt norādīja, ka arvien pastāvot lietas, kas laika gaitā nav mainījušās, – meistari vēl aizvien ir cilvēki, kuri dara to, ko mīl. “Tirdziņos un gadatirgos redzams, cik dzīves prieka pilni viņi ir. Vienlaikus amatnieki nevar ignorēt digitālās tehnoloģijas, jo ir ļoti daudz iespēju, ko izmantot savā labā, un ir vērts ar tām iepazīties, tikai jāprot tās sabalansēt ar ierasto darbu un neapjukt piedāvājumā. Labā ziņa ir tā, ka daudzus digitālos rīkus var izmantot bez maksas – nekad agrāk tā nav bijis, kad reklāma ir pieejama par brīvu. Pēc pieredzes varu teikt, ka idejas bez budžeta reizēm nostrādā daudz efektīvāk,” sacīja uzņēmēja.

Internets – lielākais gadatirgus, kur satikt savus klientus

Porcelāna meistare Jūlija Podziņa atzina, ka mūsdienās meistars var strādāt un dzīvot jebkur, ja vien viņam ir pieejams internets un sociālie tīkli. Tam piekrīt arī kalējs un “Autine Tools Company” īpašnieks Jānis Nīmanis, piebilstot, ka internets un sociālie tīkli ir efektīvs veids, kā iepazīstināt sabiedrību ar sevi, savu produkciju un atrast domubiedrus. “Pielāgošanās mainīgajiem laikiem un tehnoloģijām, to attīstībai – viens no pamatnoteikumiem, kas jāievēro meistaram 21. gadsimtā.”

Projektā “Meistars 21. gadsimtā” astoņi konkursa kārtībā izvēlēti tautas amatu meistari četrus mēnešus lekcijās un praktiskās nodarbībās pie digitālās prasmes apguvušiem, veiksmīgiem Latvijas uzņēmējiem, sava aroda meistariem, un sociālo tīklu un bankas ekspertiem apgūs saziņai un pārdošanai nepieciešamās digitālās prasmes. Iedvesmojošie lektori stāstīs, kā padarīt darbus redzamus pēc iespējas plašākam pircēju lokam internetā un izcelt tos uz konkurentu fona, kā komunicēt ar pircējiem digitālajā vidē, kā izveidot savu internetveikalu mājaslapā un kā lietot mobilos norēķinu termināļus.

Reklāma
Reklāma

Projektam “Meistars 21. gadsimtā” amatnieki var pieteikties līdz 25. jūnijam, aizpildot pieteikuma anketu vietnē www.latvijasmeistari.lv.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.