Labāko atrast nav iespējams… 0
“Gada auto” titula pretendentu testi beigušies. Un žūrijai sākas grūtākais darba posms. Jāmeklē atbilde uz dižo jautājumu – par ko balsot?
Pirmkārt – vēlreiz jāatceras, ka ne jau labākais šādos konkursos tiek meklēts un ne jau tāds tituls tiek piešķirts. Ja būtu tā – kronējam šogad, protams, “Audi A6 Allroad” un ejam mierīgi mājās.
Bet jāatrod ir nevis sapņu auto, bet mūsu Latvijai vispiemērotākā, visbūtiskākā novitāte. Auto, kura klātbūtne tirgū spēs to kaut cik nopietni ietekmēt un virzīt uz autoparka atjaunošanās pusi. Auto, kurš būtu ekonomiskajai situācijai atbilstoši taupīgs gan iegādē, gan lietošanā. Un tajā pašā laikā – arī interesants, komfortabls. Tāds, ar kuru var ne tikai pārvietoties, bet arī lepoties.
Ar šādu mērauklu rokās jāsaka – būs grūti izvēlēties. No kura segmenta ņemt? It kā vajadzētu no krosoveriem – tie Latvijā pamatoti populāri. Bet visi trīs šīs grupas pretendenti (“Mazda CX”, “Subaru XV”, “Mitsubishi Outlander”) ir prāvāki un dārgāki par pašreiz Latvijā visvairāk pirktajiem “Juke” un “Yeti”. Visi tie laikam tomēr ir vairāk savdabīga stila un tāpēc “nišas”, nevis apjoma prece. Lai konkursā vinnētu kopumā, tiem vajadzīga izcila aura. Ja balstām racionālu, nevis emocionālu izvēli, uzvarētājam vajadzētu nākt no mazo (“VW up!”, protams, “Chevrolet Aveo”, “Peugeot 208”) vai kompakto (“Golf”, “Cee’d”, “i40”, “Audi A3”, “Honda Civic”) vidus. Ticamākais, ka tā arī notiks (pieļauju iespēju, ka iejaukties var praktiskie “vienapjoma” “Ford B-max” un “Fiat 500L”). Bet kurš? Kuru izcelt pār citiem, ja augstas klases darinājumi ir visi nelielie (un piedevām vilina “Zafiras”, “Optimas”, “i40” un “Malibu” ietilpība)? Divas nedēļas pārdomām un priekšbalsojumam (vispirms no 20 atlasām septiņus).