“LA.lv” testē motociklus: klasisks ielu karalis “Triumph Speed Twin 1200” 0
Mans pirmais motocikls vēlīnos padomju gados bija 1974. gadā Čehoslovākijā ražota “Jawa” – tā laika labākais motocikls, ko padomju gados varēja nopirkt. Ielas motocikls, jo citu vienkārši nebija (es nerunāju par sporta motocikliem, bet arī tur nekas labāks par čehoslovāku ražojumiem nebija). Salīdzināt javu ar 2019. gada ielas motociklu “Triumph Speed Twin 1200” būtu tas pats, kas salīdzināt žigulīti ar trīs litru “BMW” automašīnu (vienalga, kuru laiku). Kvalitātes un jaudas atšķirība kosmiska.
Tik liela, starp citu, dvēselīte tam pašam žigulītim… Un vēl tie 97 zirgspēki… Kur to visu likt? Saprotams, ka tālbraucējam enduro vai tūrisma tipa motociklam, šosejniekam lieka jauda par skādi nenāk, bet pilsētas, piepilsētas motociklam? Manevru drošībai un pārliecībai – man atbild “Triumph” motociklu tirgotāju, SIA “SDK” pārstāvis Arnis Blodons. Laikam tā jau arī ir. Plus vēl adrenalīns izdalās, kad sēdi uz tādas mazas raķetes, kas raujas ārā no rokām.
Kā skaidro A. Blodons, “Triumph Speed Twin 1200” ir tāds kā retro sacīkšu stilā veidotā motocikla “Triumph Bonneville Truxton” ielas variants ar slaveno britu divcilindru rindas “Thruxton” dzinēju. Apzināti taisīts pieejamāks par vairāk nekā diviem tūkstošiem eiro (12 900) un ar domu konkurēt ar attiecīgas klases japāņu un vācu motocikliem.
Cik piemērots Latvijas ceļiem?
Bet pa grunti un bedrēm nāksies braukt uzmanīgi, jo vienkārši tam nav projektēts.
Nē, braukt var, bet nebūs tik ērti un droši kā ar tiem pašiem “Triumph” ceļojumu enduro tipa motocikliem, kas speciāli tam domāti. Cita lieta, ka “Triumph Speed Twin 1200” ir parocīgs nemitīgai pilnveidošanai: var uzlikt priekšējo stiklu, mīkstāku sēdekli, kartera sargu, gan jau arī amortizatoru gājienu pagarināt, riepas pamainīt, bagāžniekus salikt – un derēs jebkuriem Latvijas ceļiem.
Taču rūpnīcas izpildījumā: minimālisma stila ielas motocikls. Piestāvēs labas miesasbūves pilsētmīļiem. Liec tik pa ātrumiem un griez ručku. Īss un zems, tātad nebūs grūti novietot uz ielas. Degvielas patēriņš neliels: ekonomiski braucot, pat zem pieciem litriem uz simts kilometriem.