LA.LV jautā Slaidiņam: Kāpēc Ukrainas graudu kuģu drošību nevar nodrošināt NATO karakuģi? 125

“Lai viņi nodrošinātu, pirmkārt, tā jūra ir jāattīra no mīnām, un tas noteikti nav vienkāršs uzdevums, zinot to, cik daudz tur ir mīnas sabērtas iekšā,” tā TV24 raidījumā “Aktuālais par karadarbību Ukrainā” komentēja NBS majors, Zemessardzes štāba virsnieks Jānis Slaidiņš, atbildot uz portāla LA.LV jautājumu – kāpēc Ukrainas graudu kuģu drošību nevar nodrošināt NATO karakuģi? Jautājums uzdots kontektā ar piektdien, 21.jūlijā, izskanējušo ziņu, ka pēc Krievijas atteikšanās pagarināt dalību Melnās jūras labības iniciatīvā Krievijas Melnās jūras flote aktīvāk liks šķēršļus starptautiskajai tirdzniecības kuģu satiksmei. Tādu uzskatu paudaLielbritānijas militārais izlūkdienests.

Reklāma
Reklāma
Dabiski palīgi asinsspiediena kontrolei: 5 sēklas, ka noteikti jāiekļauj uzturā
VIDEO. Tramps nomaina Ovālā kabineta galdu dažas dienas pēc tam, kad Īlona Maska dēls iemūžināts uz tā atstājam “dāvanu” 5
Kokteilis
Guntara Rača neatzītie bērni beidzot satikušies! Publicēts kopīgs foto ar sirsnīgu vēstījumu 24
Lasīt citas ziņas

NBS majors Slaidiņš uzsvēra, ka Melnajā jūrā var atrasties arī magnētiskās mīnas, kuru atmīnēšana prasa īpašas zināšanas. “Neesmu liels speciālists par jūras mīnām, bet modernās mīnas ir pietiekami efektīvas. Un laikam tāpēc ir vieglāk darīt to, kādu lēmumu pieņēma ASV, – darīt visu, lai šos graudus izvestu pa sauszemes koridoru,” tā TV24 raidījumā pauda Slaidiņš.

Vai var šo graudu izvešanā iesaistīt arī Latvijas ostas? Uz to NBS majoram bija grūti atbildēt, taču viņš uzsvēra, ka vest caur Latvijas ostām būtu tāls ceļš un vieglāk būtu vest graudus uz Poliju.

CITI ŠOBRĪD LASA

Portāls LA.LV jau vēstīja, ka pēc Krievijas atteikšanās pagarināt dalību Melnās jūras labības iniciatīvā Krievijas Melnās jūras flote aktīvāk liks šķēršļus starptautiskajai tirdzniecības kuģu satiksmei, tā uzskata Lielbritānijas militārais izlūkdienests.

Tomēr, ja tiks īstenota Ukrainas ostu blokādes operācija, Krievijas flote sastaps draudus, ko rada Ukrainas attālināti vadāmie kuteri un krastā bāzētās pretkuģu raķetes, teikts ziņojumā. Ar Maskavas atteikšanos pagarināt “labības darījumu” faktiski anulēta vienošanās par drošību, kas, neraugoties uz karu, garantēja drošu ceļu kuģiem, kas veda labību no Ukrainas.

Trešdien, 19.jūlijā, Krievijas Aizsardzības ministrija pavēstīja, ka visus kuģus, kas tuvojas Ukrainai, uzskatīs par ieroču pārvadātājiem.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.