Kuru eParaksta rīku izvēlēties? 0
Biznesa prasības strauji attīstās un pieaug to uzņēmumu un klientu skaits, kurivēlas darījumus kārtot attālināti un dod priekšroku dokumentu apritei elektroniski.Kā neapjukt starp eParaksta rīkiem un izvēlēties tieši īsto un sev nepieciešamo? Un kur ar katru no rīkiem parakstīt dokumentus?
Ar visiem eParaksta rīkiem – eID karti un mobilo lietotni eParaksts mobile ir iespējams apliecināt e-Identitāti un elektroniski parakstīt dokumentus neierobežotā dau0dzumā un bez maksas. Ar abiem rīkiem dokumentus varēs parakstīt gan darba, gan privātām vajadzībām.
Kad izvēlēties eID karti
• Ja jāparaksta daudz dokumentu,
• Ja jāparaksta liela apjoma dokumenti,
• Ja parakstīšanai izmantosi tikai datoru, kas sagatavots darbam ar kartēm.
eID karte ir Latvijas Republikā izdotspersonu apliecinošs dokuments, ko izsniedz Pilsonības un migrāciju lietu pārvalde. Saņemot eID karti, tiek izsniegta arī PIN informācija.
Gadījumos,ja PIN lapa vairs nav pieejama, jaunu varipieteikt un saņemt Pilsonības un migrāciju lietu pārvaldē. Lai apliecinātu e-Identitāti un parakstītu dokumentus ar eID karti, nepieciešams arī karšu lasītājs, kuru var iegādāties elektropreču veikalos.
Ar eID karti varēsi parakstīt dokumentus:
• Portālā eParaksts.lv;
• Programmā eParakstītājs 3.0;
• citās pakalpojumu sniedzēju vietnēs vai dokumentu vadību sistēmās, kurās ieviesta eParaksta funkcionalitāte.
Ja paraksti lielu skaitu vai liela apjoma dokumentus, visērtāk būs to darīt ar eID karti, izmantojot programmu eParakstītājs 3.0. Varēsi parakstīt arī vairākus dokumentus atsevišķi ar vienu parakstīšanās reizi.
Kad izvēlēties eParakstu viedtālrunī?
• Ja vēlies parakstīt un apliecināt e-Identitāti jebkurā vietā,viedierīcē vai datorā,
• Ja nevēlies izmantot karšu lasītāju un sagatavot datoru darbam ar kartēm,
• Ja Tev ir tikai pase vai eID karte bez PIN informācijas un steidzami jāparaksta dokuments.
eParaksts mobile ir mobilā lietotne, ar kuru arī varēsi apliecināt e-Identitāti un elektroniski parakstīt dokumentus. Lai saņemtu eParaksts mobile, vispirmsir jāaizpilda pieteikums mobile.eParaksts.lv, kurā jānorāda kontaktinformācija un dati par derīgu personu apliecinošu dokumentu – eID karti vai pasi. Nākamais solis ir līguma parakstīšana:
• Ja ir eID karte vai eParaksts karte ar PIN kodiem, tad līgumu iespējams parakstīt attālināti un eParaksts mobile iegūt uzreiz
• Vai jāizvēlas līgumu parakstīt ar kurjera starpniecību, kurjers līgumu atvedīs uz jebkuru vietu Latvijā bez maksas. Līguma saņemšana ar kurjeru var aizņemt līdz piecām darba dienām.
Kad līgums parakstīts, atliek tikai lejupielādēteParaksts mobile lietotni Appstore vai Googleplay veikalos un aktivizēt to, izveidojot savus piekļuves datus – PIN kodu e-Identitātes apliecināšanai un eParaksts paroli elektronisko dokumentu parakstīšanai.
Ar eParaksts mobile dokumentus varēsi parakstīt gan datorā, gan viedierīcē
• Portālā eParaksts.lv
• Mobilajā lietotnē eParakstsLV, kuru var lejupielādēt Appstore vai Googleplay veikalos. Papildus līguma slēgšana nav nepieciešama.
• Citās pakalpojumu sniedzēju vietnēs vai dokumentu vadību sistēmās, kurās ieviesta eParaksta izmantošanas iespēja.
Ar eParaksta rīkiem varēsi apliecināt e-Identitāti arī visur , kur redzi autentifikācijas veidu – Latvija.lv.
Atceries!
Ar eParakstu parakstītiem elektroniskiem dokumentiem ir tieši tāds pats juridiskais spēks, kā ar roku parakstītiem papīra formāta dokumentiem.