PUBLICITĀTES FOTO 29. janvārī maršrutā Tallina – Helsinki sāka kursēt kompānijas „Tallink” jaunās paaudzes ātrgaitas prāmis „Megastar”, kas pāri Somu līcim dosies katru dienu trīs, bet otrdienās – pat četras reizes.

Kursēt sāk videi draudzīgākais kuģis Baltijas jūrā. Ielūkojamies tajā! 3

Šodien no Tallinas ostas uz Helsinkiem pirmajā reisā ar pasažieriem devās kompānijas „Tallink” jaunais ātrgaitas prāmis „Megastar”, kas turpmāk trīsreiz dienā dosies pāri Somu līcim, ceļā pavadot divas stundas.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Ko stingri aizliegts darīt kapsētā, lai tevi “nepaņemtu līdzi” – noteikumi, kas noteikti jāievēro 34
Kokteilis
Viņi nav kā visi citi… Šīs 3 zodiaka zīmes ienīst Ziemassvētkus
Veselam
Ķirurgs atklāj četrus pārtikas produktus, kas varētu palīdzēt novērst izplatīto vēzi Milenium un Z paaudžu vidū
Lasīt citas ziņas

Izmatojot jaunākās tehnoloģijas, somu kuģu būvētavā „Meyer Turku” būvētais prāmis šobrīd ierindojams starp apmēram simts modernākajiem kuģiem pasaulē, kas dzinēju darbināšanai izmanto sašķidrināto gāzi (LNG), tādējādi pildot starptautisko vienošanos par sēra, slāpekļa un ogļskābās gāzes izmešu samazināšanu Baltijas jūras reģionā. Turklāt uz klāja uzstādīta intelektuālā energoapgādes sistēma „Octopus”, kas optimizē degvielas patēriņu un līdz ar to izmešu apjomu. Inovatīvie risinājumi ļāvuši šim ātrgaitas kuģim sasniegt teju kruīza komforta līmeni – klusu gaitu ar gandrīz nemanāmām vibrācijām brauciena laikā – un atbrīvot autoklāju pusstundas laikā, palielinot kursēšanas intensitāti.

„Kopš pasažieru pārvadāšanas sākuma ar mūsu pirmo m/k „Star”, apritējuši jau desmit gadi, esam iekrājuši vērtīgu pieredzi, un varu droši apgalvot, ka „Megastar” atklāj jaunu lappusi „Tallink” atspoles tipa kuģu satiksmē un pasažieru apkalpošanā,” reisa atklāšanā teica AS Tallink Grupp” padomes priekšsēdētājs Janeks Stalmeisters.

CITI ŠOBRĪD LASA

Ņemot vērā projekta sarežģītību, „Megastar” uzbūvēts rekordīsā laikā – pusotrā gadā. Par tā krustmāti kļuvusi Somijas eksprezidente Tarja Halonena.

Gan kuģa ārējais, gan iekšējais dizains izveidots ļoti moderns, maksimāli domājot par pasažieru ērtībām. Lai gan brauciens no vienā virzienā ilgs tikai pāris stundas, uz prāmja ir arī kajītes, kurās varēs atpūsties ģimenes ar bērniem un ikviens, kas jutīsies noguris, atpūtas saloni ar ērtībām, bērnu istaba, ziemas dārzs, WI-FI, personīgie seifi, bufete, kafejnīca, restorāns, spēļu automāti un Baltijas jūrā lielākais iepirkšanās centrs divos stāvos (8. un 9. klājā ar kopējo platību 2885 m²), no kura ar pirkumiem būs iespējams nokļūt tieši pie sava auto mašīnu klājā.

Arī par drošības pasākumiem padomāts augstā līmenī. Ne tikai glābšanas laivu ziņā, bet dublējot visas prāmja darbībai svarīgās sistēmas. „Tas nozīmē, ka, sabojājoties kādam mehānismam, piemēram, navigācijas iekārtai vai dzinējam paredzēta iespēja nekavējoties pārslēgties uz rezerves sistēmu. Pat, ja uz kuģa izceltos ugunsgrēks, spēsim saviem spēkiem sasniegt krastu un pietauvoties,” skaidro viens trim „Megastar” kapteiņiem Ains Aksalu.

Ārkārtas situācijas Somu līcī gan esot retums, jo lielākie viļņi te parasti nepārsniedzot piecus sešus metrus, turklāt kuģa korpuss veidots hidrodinamiskāks nekā citiem „Tallink” kuģiem, mazinot šūpošanos vētras laikā.

Drošības sajūtu gan pasažieriem, gan apkalpei nodrošina arī dzinēju konstrukcija, kas tiem ļauj darboties ar dīzeļdegvielas rezervēm, automātiski pārslēdzoties šādā režīmā. Dabas gāzes rezervuāri inovatīvi novietoti slēgtā klājā, lai noplūdes gadījumā izslēgtu degvielas nokļūšanu jūrā, un uzpilde kuģim tiek nodrošināta tiešsaistē no krasta ar astoņām specializētām automašīnām, kas gāzi piegādā no rūpnīcas Pleskavā.

Reklāma
Reklāma

„MEGASTAR” parametri
Kravnesība – 49 200 gigatonnas
Garums – 212,2 m
Platums – 30,6 m
Dzinēji – trīs 12 cilindru un divi 6 cilindru dzinēji „Wӓrtsilӓ 50DF”
Optimālais ātrums – 27 mezgli (~ 50 km/h)
Pasažieru skaits – 2824
Vieglo automašīnu skaits – 800 (320 vieglās + 110 furgoni)
Minimālā apkalpe – 114 cilvēki
Kopējās būvniecības izmaksas – 230 miljoni eiro

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.