Centrā – studējošais un viņa nodarbinātība 0
K. Zariņš sola LMA turpināt attīstīt tādu studiju procesu, kura centrā ir studējošais, pilnveidot studiju programmas tā, lai katrs akadēmijas students gan apgūtu maksimāli plašas zināšanas, gan attīstītu savu talantu, gan arī iegūtu dažādas prasmes. Kā rektors K. Zariņš centīšoties uzlabot LMA absolventu konkurētspēju darba tirgū. Bet vai tad gleznotāji un citi mākslinieki dodas darba tirgū, nevis klusi strādā savās darbnīcās? K. Zariņš atbild: jā gan, mākslinieki ilustrē grāmatas, strādā reklāmas aģentūrās, veido mājaslapas tīmeklī. Mūsdienās reti kurš mākslinieks strādā viens pats savā darbnīcā. “Jau šobrīd katra no apakšnozarēm domā par šo konkurētspēju darba tirgū, bet vajadzētu domāt vēl intensīvāk, vēl dziļāk,” tā K. Zariņš.
Likt centrā studējošos sola arī A. Teikmanis. Atgriežoties pie LMA absolventu konkurētspējas, A. Teikmanis sola nemitīgi aktualizēt studiju programmas, tādējādi ejot līdzi laikam. Līdzīgi spriež A. Bikše: “Ir ļoti svarīgi studijas sasaistīt ar reālo dzīvi, lai jau studiju laikā studenti iemācītos sarunāties, piemēram, ar izstāžu kuratoriem, lai iepazītu savas potenciālās darba vietas. ”
A. Bikše uzsver arī nepieciešamību piešķirt LMA nodaļām un katedrām lielāku autonomiju un atbildību, lai tās ātrāk un brīvāk varētu modernizēt studiju programmas.