Foto – Atis Jansons

Kurš no šiem ir “tautas auto”? 0

Gada auto Mālpils testu dienu tik bagātu, kāda tā izdevās, neapšaubāmi padarīja “VW/Audi” šā gada debija konkursā. Trešdaļa no vērtējamajiem auto piederēja šā koncerna produkcijas importētājam “Moller Auto”.


Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Personības TESTS. Kādu iespaidu tu par sevi radi? Šis attēls palīdzēs tev to noskaidrot
Kokteilis
3 visbīstamākās zodiaka zīmju pārstāves, kas bez sirdsapziņas pārmetumiem var atņemt citas vīrieti
Veselam
Liekie kilogrami neatkāpjas ne pa kam? 4 pazīmes, ka jūsu vielmaiņa nedarbojas pareizi
Lasīt citas ziņas

Lielākā daļa no pārējiem pretendentiem jau bija pirmajās divās testu dienās izmēģināti. Tādēļ kaislības vērpās ap šiem. Un – interesanti – ne tik daudz ap perfektas un dārgas tehnikas etalonu “Audi A6 Allroad”, tā kompakto radinieku “A3” vai nevainojamo sliktu ceļu kuģi “Passat Alltrack”, cik ap maziņo “Up!”. Un superjaunumu “Golf 7”, protams.

Lūk, dažu žūrijas biedru viedokļi.

Edgars Utāns, “Latvenergo” Transporta nodrošinājuma direktors: “Manuprāt, salīdzināt var automašīnas, kas ir līdzīgas, pieder pie vienas “svara” kategorijas. Tāpēc izteikšos tikai par tām klasēm, kurās ir vairāki konkurenti. Nebūtu godīgi un arī taisnīgi salīdzināt “Audi A6 Allroad Quattro” ar pārējiem šā gada konkursantiem, jo šī automašīna stāv galvas tiesu pāri visām. Tikai – vai ar šādu automašīnu būtu ko darīt Latvijā, apšaubu. Vienīgi izrādīt savu turību kaimiņiem. Šāds auto parāda savas izcilās priekšrocības tikai virs 150 km/h, un, kā jau zinām, Latvijai tas nav raksturīgs braukšanas ātrums. Domāju, ka tā ir dārga statusa apliecināšanas un izrādīšanas lieta – priecāties par komfortu, stāvot pilsētas ielās vai “velkoties” pa nelīdzeniem Latvijas ceļiem ar šādu automašīnu. 

CITI ŠOBRĪD LASA

Latvijas reālie “griesti” ir kompaktklase. “KIA Cee’d”, “Hyundai i30” – līdzīgi konkurenti, lai gan “KIA” atstāj labāku iespaidu gan salonā, gan braukšanas sajūtās. Turas uz ceļa un manevrē ļoti labi.

“Cee’d” varētu nopietni pretendēt uz ievērības cienīgu vietu šā gada vērtējumā un šajā Latvijā populārajā klasē. 
Bet tad atbrauca “Golf VII” un viss vienā mirklī pārvērtās. “Golf” nolika latiņu tik augstu, ka neatstāja nekādas cerības korejiešiem. Mašīna ir ļoti izdevusies – salons ar kvalitatīviem materiāliem un pabeigts. Nav īsti kur piekasīties. Automašīna burtiski ieķeras nelīdzenajā asfaltā un nepieļauj nekādas atkāpes no izvēlētās trajektorijas. Te atkal jāsaka – tā ir meistarība sagatavot šo “Volkswagen” grupas flagmani tādā līmenī, kur pat it kā prestiža skalā vērtīgākais “Audi A3” paliek ēnā. “Audi A3” atpaliek gan salona dizainā (kaut gan materiāli ir izmantoti ļoti kvalitatīvi), gan arī piekares regulējumos (atsperu un amortizatoru nesabalansētība), kas gaitu padara “mīkstu” un ne tik precīzu kā jaunajam “Golfam”.”

Māris Dzelzgalvis, auto žurnālists: “Kas var būt garlaicīgāks un tajā pašā reizē labāks par “Golf”? Nekas. Arī iepriekšējam modelim savulaik iedevu augstāko novērtējumu “GA” konkursā. Šis ir vēl labāks. Visos parametros, izjūtās un vajadzībās. Ar pilnu pārliecību un pieredzi varu apstiprināt, ka “Golf” joprojām ir labākais klasē. Kluss, ietilpīgs, parocīgs (ergonomisks), ar teicami sabalansētu gaitu, dinamiku, stūrēšanu un ļoti kvalitatīvu, vizuāli patīkamu apdari. Benzīna 1,4 TSI 140 ZS motors ar 7 pakāpju DSG ir ideāls tandēms jebkuram braucējam. Vienīgo aizrādījumu pelna bagāžas nodalījums, kurā, neskatoties uz lielo ietilpību (380 l), neatradu lietas kravas organizēšanai (āķīši, tīkliņi, norobežotāji, lādītes u. c.). Pēc brauciena pārsēžoties “premium” kategorijas “Audi A3”, jau jutos “viegli” apzagts, nu vismaz par 10 tūkstošiem eiro kā minimums…

(“A3”, manuprāt, ir skaistākais un sportiskākais no “GA” dalībniekiem. Savā kompaktumā un uzmanīgajā dizaina evolūcijā tas tā vien prasās uz kāda mīļvārdiņa piešķiršanu. Kā jau no “Audi” tiek gaidīts – izsmalcinātība katrā detaļā un sniegumā. Divu litru 150 ZS TDI ar S-troniku strādā perfekti, bremzes izcilas, gaita stingra, stūre informatīva un precīza, sēdēšana pareiza, bet cena (36 000 eiro) man nav saprotama. Dodiet “Golfu”! Tieši tā, jo izjūtu kopums un atrašanās tajā bija patīkamāka, turklāt nezaudējot tikpat kā neko no “Audi” kvalitātes.)

Reklāma
Reklāma

Mazais “Volkswagen Up!” mani pārliecināja. Vietas priekšā vairāk kā daļai kompaktnieku, piekare ielāpainu asfaltu “ņem” bez satricinājumiem, sēdekļi pietiekami jebkuram augumam, ietilpīgs bagāžnieks (251 – 959 l), kluss un sprigans trīscilindrinieks, zems vēja un ceļa troksnis salonā.

Pusautomātiskā ātrumkārba brīžiem darbojās pēc saviem ieskatiem, tomēr tas nekādi nesabojāja pirmo iespaidu. Nepietiekamas stūres regulēšanas iespējas un dekoratīvie krāsota metāla paneļi durvīs – par tiem lielākie aizrādījumi no manas puses. “Move Up!” komplektācija (plus kondicionieris no papildaprīkojuma) maksā nepilnus 11 000 eiro, un tā ir saprotama cena par šādu sniegumu. Bravo!”

Jānis Mežulis, arhitekts: “Par “Golf”, šķiet, neko jaunu nepateikšu. Viss, kur skaties, ir perfekts, bet ne tā kā “Audi”, drusku vienkāršāk, lētāk. Ja sāktu sūdzēties, tas būtu nepamatoti un nepieklājīgi, varbūt pat negodīgi. Respekts – 100%. Vienīgā bēda ir tā, ka varbūt es pats neesmu tik perfekts un pareizs kā šis auto, un tas būtu vienīgais arguments, kas varētu mani atturēt dot tam Gada auto titulu.

“VW UP!” – dienas (un varbūt pat vairāk) pārsteigums! No ārpuses sīkais auto iekšpusē nemaz nerada saspiestu sajūtu. Tieši pretēji, liekas pat plašs. Iespējams, tas laikam ir, pateicoties plānākām durvīm un vizuālajiem efektiem, kad panelis un durvju iekšpuse krāsoti virsbūves krāsā. Iepriekš sūdzējos par “Fiat” 1,4l dzinēja vājumu, bet šis sīkais viena litra motoriņš ļāva mierīgi sasniegt simtu bez pāri nodarījuma sajūtas. Vēl vairāk, tas mudināja uz dinamisku braukšanas stilu šajā ātruma diapazonā, neskatoties uz četriem pasažieriem.”

Nu kā tad balsosim? Žūrijas priekšsēdētāja statuss man neļauj svaru kausus priekšlaikus (fināls 1. decembrī) šķobīt, kādu pārlieku slavēt vai pelt. Tādēļ cenšos gan sevi, gan kolēģus piespiest veltīt pietiekami daudz uzmanības visiem.

Tikai 407 cm garajam Ford “B-max”, piemēram, kurā daudzbērnu ģimenes ekipāžai iekļūt un iekārtoties tomēr ērtāk nekā piecmetrīgā sedanā. Atzīšos arī, ka finālistu septiņniekā noteikti likšu “Fiat 500L” – par to pašu ietilpību, kas iespējama arī mazos gabarītos, par savdabīgo (dažiem nepieņemamo), gandrīz bērnišķīgo dizaineru drosmi un optimismu.

Par “VW/Audi” ofensīvu varu vien teikt – patiess prieks, ka, pat iepriekš ar “Golfu” un “A6” pabraukuši, pēc brauciena ar mazuli smaidīja gan 190 cm garie un pie vismaz pustonnu smagākiem limuzīniem pieradušie, gan ar ātrumu mazliet slimie (ir tādi žūrijā – tāpat kā Latvijā kopumā). Visu cieņu ekspertiem, kuru optimismu nesabojāja lētās, vieglās, tādēļ vienkāršotās “Up!” automātiskās ātrumkārbas niķīši. Sapratām un piedevām. Mācāmies būt taupīgi?

 

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.