Vienas firmas – “Renault” – četri krosoveri. Izmēru starpība – pusmetrs. Cenas – vairāk nekā 10 000 eiro. Visi 17. novembrī veica skaistu pastaigu no Baltezera līdz Mežgarciemam un atpakaļ. Konkursā “Gada auto” šogad piedalās lielākais (“Koleos”). Bet kurš piemērotākais tev?
Vienas firmas – “Renault” – četri krosoveri. Izmēru starpība – pusmetrs. Cenas – vairāk nekā 10 000 eiro. Visi 17. novembrī veica skaistu pastaigu no Baltezera līdz Mežgarciemam un atpakaļ. Konkursā “Gada auto” šogad piedalās lielākais (“Koleos”). Bet kurš piemērotākais tev?
Foto – Gints Ivuškāns

Kurš izmērs tavējais? 0

Divas nedēļas līdz konkursa rezultātu paziņošanai. Diskusiju karuselis, kurš, manuprāt, ir pat interesantāks un savas rīcības programmas veidošanai noderīgāks nekā galvenās balvas liktenis. Tā ir viena. Un ne jau noteikti tiks visām gaumēm, vajadzībām un iespējām piemērotākajam.

Reklāma
Reklāma
7 pārtikas produkti, kurus nevajadzētu bieži ēst. Tie ļoti var kaitēt zarnām
TV24
“Es neticu šādām sakritībām!” Slaidiņam aizdomas raisa ASV prezidenta Baidena pēkšņie lēmumi par Ukrainu un Trampa klusēšana
“Nebūs naudas, nebūs mūsu auto!” Latvieši, atsaucoties uz sludinājumu, apmaina automašīnas ar krāpniekiem… 64
Lasīt citas ziņas

Tādēļ konkursā bez galvenā titula ir tā sauktās papildnominācijas. Vienas piešķiršanā var piedalīties katrs interneta gaiteņus kaut cik apguvušais. “Tautas balsojums”. Šogad par savu auto favorītu iespējams balsot portālā “iAuto.lv” un t/c “Mols”. Lai nodrošinātu unikālu balsojumu, internetā ir nepieciešams autorizēties ar “Facebook” vai “Draugiem.lv” profilu, un nobalsot var tikai vienu reizi visā balsošanas periodā – līdz 29. novembrim.

Māris Ozoliņš, konkursa “Latvijas Gada auto” organizators: “Tautas balsojums katru gadu iezīmējas ar premium auto dominēšanu rezultātu topā. To var dažādi vērtēt un komentēt, bet mēs to vienkārši respektējam. Iepriekšējo gadu Tautas balsojumu uzvarētāju vidū ir arī “BMW X6”, un “Audi A6″, par kuriem attiecīgajā gadā balsoja tūkstošiem cilvēku.”

CITI ŠOBRĪD LASA

Starp balsotājiem saskaņā ar noteikumiem tiks izlozēti trīs uzvarētāji, kuri iegūs balvas – “Citroën C3”, “Ford Fiesta” vai “Volvo XC60” uz nedēļas nogali ar pilnu degvielas tvertni.

Žūrijas vēlēts tiks “ģimenes auto”. Kādam tam jābūt? Laikam jau ietilpīgam. Ja tā – balsojam par “LR Discovery”. Un varēsim ņemt līdzi ne tikai divus velosipēdus (puikām) un ratiņus (meitiņai peciņai), bet arī vecmāmiņu un vectētiņu. Bet – šāds budžets Latvijā pieejams varbūt piecām jaunām ģimenēm. Un tādēļ pat krietni bagātākā Anglija šajā nominācijā ilgus gadus kronēja vienu un to pašu auto. “Opel” (Anglijā “Vauxall”) “Zafiru”. Pirmo “demokrātu”, kurš atklāja septiņu sēdvietu opciju, cenu saglabādams ne tikai miljonāriem pieejamā līmenī. Vai šogad mums tādi pretendenti ir? Laikam jau tikai viens. “Peugeot 5008”, ārējā izskatā gan no “Zafiras” krasi atšķirīgs, džipu, “SUVu” jeb krosoveru maģiski magnētiskajā veidolā ielīdis, tomēr nav kosmiski dārgs. Un septiņus sēdekļus piedāvā. Vai pietiks mums tomēr (pagaidām) ar piecām ērtām vietām? Un fantastisko ietilpību, ko savā izmēru un cenu kategorijā piedāvā “Citroen C3”? Salocīti ratiņi bagāžniekā ielīdīs, un velosipēdus var piekabināt kronšteinā aiz tā vāka…

Mūžīgais dancis ap “gribu” un “varu”. Un pat ja “varu”, vai tiešām vajag? Vai vajag tērēt par to, kas nav nepieciešams? Sevišķi jautrs tas auto kategorijā, kurai pat latvisku nosaukumu žūrija nekādi joprojām nespēj atrast. “Apvidus auto”, kā diplomos rakstījām vēl pērn, tie nav. Lai gan pēc tādiem vairāk vai mazāk izskatās. Ir mazliet augstāki, druknāki par parastiem sedaniem, hečbekiem, universāļiem. Un laikam jau arī dabūs svešvārdu. Krosoveri. Cik lieliem tiem jābūt? Vai vajadzīga tiem pilnpiedziņa – apvidus auto obligātais aprīkojums?

“Gada auto” titula pretendentu sarakstā šogad ir pilns šo automobiļu spektrs. Ir mazulis. Tiesa, tikai viens. “Kia Stonic”. Tikai nedaudz par četriem metriem garāks, bet sēžam tajā četri prāvi veči ar visām foto/kino somām un nemaz nesūdzamies (ceļš nav garš). Pilnpiedziņas nav. Bet visur, kur gribam bildēt, mēs piebraucam. Nu labi – ne visur. Tam kalniņam, kuru tie (par tūkstošiem 10 dārgākie) 4×4 te draiskodamies plosa, mēs pārejam kājiņām. Veselīgi. Dabai mazāk kaitīgi…

Nav jau tā pilnpiedziņa visiem tik nepieciešama. Arī ar “Stonic” (vai jauno “Škoda Karoq”, vai atjaunoto “Qashqai”, kuri arī uz balli ieradušies ar diviem vien velkošiem ratiem) var mežā tālu tikt. Ja nestreb karstu, ja ceļu iepriekš izlūko. Eiropā pērn tikai 14 procenti visu jauno auto bija ar pilnpiedziņu. Varbūt arī mums jābalso par kaut ko pieticīgāku nekā “Jeep Compass”? Bet kā šis to stāvo špūri pieveic!!! Kā gribēdams atgādināt – džips ir tikai viens!

Reklāma
Reklāma

“Krosoveru” un “ģimenes” titulu cīņā vēl kaut kāda eksakta loģika pavīd, divas balvas ir un paliek absolūti subjektīvas. Kurš jaunums šogad skaistākais? Kura ir (manuprāt, pēdējos gados visai samocītā, samākslotā) auto dizaina lielākā veiksme? “Nissan” prasme un uzdrošināšanās mazajā “mikriņā” ielikt kaut ko no “Ferrari” vaibstiem? Vai “Citroen” mierīgais, apaļīgais mīļums? Vai vācu spītīgā atturība (“Audi Q5”) ar niecīgu, bet neapšaubāmi meistarīgu šķautnīti sānos (“VW Arteon”)?

Un visbeidzot – “sportiskākais”. Kas tas tāds? Piecās sekundēs no nulles līdz simtam? Radaru un ielāpu zemē? “Alfa Romeo” un viņas “zvaigžņu ceļš” (“Stelvio”)? 280 zirgspēki pie lojāla limita 90 km/h? Divkārt to pārsniegt var “Micra” ar motora litriņu…

Pieaugušu cilvēku rotaļa. Forša rotaļa. Cerams, ar rezultātu – pareizu sava nākamā auto izvēli. Kā jau sen rakstīts konkursa “Gada auto” likumos – labāko auto atrast nav iespējams; savējo var atrast, iegūt, iemīlēt.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.