Kaspars Rumba, auditorfirmas “Deloitte Latvia” nodokļu plānošanas speciālists  1

Kaspars Rumba no 2003. līdz 2008. gadam strādājis par juristu uzņēmumā “Berzins Investment”. No 2008. gada strādā uzņēmumā “Deloitte Latvia”. Pieder savs konsultāciju uzņēmums SIA “XO Solutions”, kurš pašlaik aktīvu saimniecisko darbību neveic.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Personības TESTS. Kādu iespaidu tu par sevi radi? Šis attēls palīdzēs tev to noskaidrot
“Baidens nolēmis skaisti aiziet no dzīves, paņemot sev līdzi ievērojamu daļu cilvēces.” Medvedevs biedē ar Trešo pasaules karu
TV24
“Laikam par to nevaru stāstīt, bet…” Rajevs atklāj iepriekš nedzirdētu informāciju par Rinkēviča un Trampa telefonsarunu
Lasīt citas ziņas

1. Manu izvēli noteica vairāku apstākļu kopums. Lai apturētu Latvijas izmiršanu, jāatgriežas uz straujākas izaugsmes ceļa, kas nav iespējams bez labvēlīgas uzņēmējdarbības vides. VID un nodokļiem šajā ziņā ir būtiska nozīme. Man ir plašas zināšanas nozarē, kolēģu un uzņēmēju organizāciju atbalsts.

2. VID tēls un sabiedrības uzticības atgūšana būs viena no manām prioritātēm. Slikta starta pozīcija padara manu uzdevumu vieglāku, un esmu pārliecināts, ka ar pieredzi no privātā sektora VID tēlu izdosies uzlabot jau salīdzinoši īsā laikā.

CITI ŠOBRĪD LASA

3. Ja vēlamies, lai VID ir uz klientu orientēta iestāde, tad tas nevar notikt bez motivētiem darbiniekiem. Esmu izvirzījis par mērķi palielināt darbinieku motivāciju ar esošo resursu pārdomātāku pārdali un atteikšanos no funkcijām ar zemu pievienoto vērtību. Es domāju, ka likums ir jātulko ne tikai pēc burta, bet arī pēc tā gara – VID vadītāja kompetencē ir noteikt funkciju prioritātes un mazāk svarīgās funkcijas veikt tikai tad, ja ir izdarītas svarīgās lietas.

Digitalizācija ir atslēga vārtiem gan uz iestādes efektivitāti un ērtu biznesa vidi, gan uz ēnu ekonomikas apkarošanu un blēžu dzīves sabojāšanu.

Viens no pievilcīgas biznesa vides pamatiem ir pārliecība, ka tas, ko uzņēmējs dara, ir droši. Ja nodokļu likumi ir sarežģīti un bieži mainās, tad šī drošības sajūta zūd. Nodokļu likmes ir valdības kompetence, bet VID jādarbojas nodokļu administrēšanas vienkāršošanas virzienā. Uzņēmēju enerģija ir jātērē produktu radīšanai un pārdošanai, nevis nodokļu nomaksai, kas Latvijā joprojām aizņem krietni vairāk laika nekā citās valstīs.

4. Ceru, ka Pētersones kundze neliegs man savu padomu. Tāpat jebkādi mani lēmumi par reformām tiks pieņemti tikai pēc iepazīšanās ar pēdējā pusgadā VID komandas paveikto. Mans uzdevums ir nevis sagraut esošo, bet fokusēt komandas darbu uz labāku rezultātu sasniegšanu un iespējami īsākos termiņos. Vienlaikus no savas puses veicināšu labākās starptautiskās prakses pārņemšanu.

5. Nodokļu maksāšanu var veicināt, uzlabojot klientu servisu, piemēram, nodrošinot mikrobiznesam iespēju atteikties no grāmatveža, nododot datus par ienākumiem nepastarpināti EDS sistēmā. Lielajam biznesam ir jābūt iespējai atvērti diskutēt par nodokļu riskiem un kopā ar VID novērst to cēloņus, nevis sekas.

Reklāma
Reklāma

Ir liela starpība starp konstruktīvu kritiku un vienkārši naida izgāšanu pārmetumos. Mani nebeidz pārsteigt tas, ka medijos tā arī nav bijusi kvalitatīva diskusija par starpību starp Latvijas un Igaunijas VID.

6. Nodokļus es maksāju. Skaidra nauda man gan vairāk ir nepieciešama, iepērkoties Siguldas tirgū. Ja nu par VID ģenerāldirektoru izvēlēsies mani, tirgū neplānoju celt traci, ja nesaņemšu čeku par 5 eiro pirkumu.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.