Populārākie 2015. gada jaunie auto Krievijā – “Lada Granta”, “Hyundai Solaris” un “Kia Rio”.
Populārākie 2015. gada jaunie auto Krievijā – “Lada Granta”, “Hyundai Solaris” un “Kia Rio”.
Publicitātes foto

Kurp brauc Krievijas autotirgus? 3

Kā klājas lielajam kaimiņam? Kā Krievijas dzīves līmeni ietekmē sankcijas un naftas cenu kritums? To lieliski redzam jaunu auto tirgus statistikā.

Reklāma
Reklāma
7 pārtikas produkti, kurus nevajadzētu bieži ēst. Tie ļoti var kaitēt zarnām
RAKSTA REDAKTORS
“Ārsts atnāk ar kafiju, bez steigas…” Paciente dusmīga, kāpēc “Veselības centrs 4” atļaujas necienīt cilvēku laiku
TV24
“Es neticu šādām sakritībām!” Slaidiņam aizdomas raisa ASV prezidenta Baidena pēkšņie lēmumi par Ukrainu un Trampa klusēšana
Lasīt citas ziņas

2008. gadā, kad naftas barela cena uzlēca gandrīz līdz 150 dolāriem, Krievijā tika pārdoti 2,5 miljoni jaunu auto gadā (8. vieta pasaulē). 2009., 2010. gada kritums gan vienā gan otrā rādītājā bija īss, un jau 2011. gadā Krievijas autotirgus atgriezās pirmskrīzes līmenī. Bet kopš 2012. gada – līnija ir nemainīgi un strauji krītoša.

2015. gadā jaunu auto pārdošana Krievijā kritusies par trešdaļu. Un pasaulē šāds apjoms vairs ir tikai 12. lielākais. Ja rēķinām uz 1000 iedzīvotājiem – tie ir 10 auto. Latvijā gan vēl mazāk (7,5), taču šis skaitlis pie mums lēnām, bet stabili aug. Turklāt jāpiebilst, ka Krievijas 10/1000 nav imports. No ārzemēm ievestu auto skaits ir tikai mazliet vairāk kā piektdaļa no tirgus (2,3/1000 iedzīvotājiem). Pārējie ir pašas Krievijas uzņēmumu vai ārzemju rūpnīcu Krievijā produkcija, krietni pieticīgāka un lētāka. Par 20% pērn samazinājies arī lietotu auto tirgus, turklāt importa praktiski nav. Visa aprite (īpašnieku maiņas) notiek valsts iekšienē.

CITI ŠOBRĪD LASA

Tirgus struktūra. Kā jau šādās krīzēs notiek, vissmagāk cietis vidusslānis. Jaunu C segmenta (garums 4,2 – 4,7 m) auto skaits samazinājies uz pusi. Līdzīgi ar miniveniem un agrāk tāpat kā pie mums populārajiem krosoveriem. Toties (cik saprātīgi, taupīgi, ekoloģiski!) izaudzis B segments. Vienkāršu un relatīvi lētu auto daļa tirgū pieaugusi no 34 līdz 41 procentam. Šajā segmentā līderi ir “Lada Granta”, “Hyundai Solaris”, “Kia Rio”, “Renault Logan”, “VW Polo”, “Lada Kalina” un “Priora”, “Škoda Rapid”.

Un nobeigumā prognoze, kuru piedāvā prestižākais Krievijas auto izdevums “Avtorevju”:

“Nepārprotama ir Krievijas autotirgus apjomu saikne ar naftas cenām pasaules tirgos. Pērnā gada vidējā cena bija ap 50 dolāriem par barelu. Un auto tirgus – 1,5 miljoni vienību. Bet jau janvārī naftas cena ir kritusies līdz 30 dolāriem. Tāda tā bija 2002. gadā, kad Krievijā tika pārdoti 1,2 miljoni automobiļu, un imports praktiski tikai tad sākās. Bet tolaik bija ekonomiskas izaugsmes eiforija. Tagad – dziļa depresija. Un ļoti ticams tālāks tirgus apjoma kritums – līdz pat miljonam gadā. Vai vēl zemāk.”

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.