Kuras partijas pašvaldību vēlēšanu aģitācijai atvēlējuši visbrangākās summas? 9

Par limitētajiem aģitācijas izdevumiem pirms jūnijā gaidāmajām pašvaldību vēlēšanām partijas līdz 17.maijam noslēgušas līgumus 887 673 eiro apmērā, un lielākie tēriņi bijuši Zaļo un zemnieku savienību (ZZS) veidojošajām organizācijām, “Saskaņai”, kā arī Jaunajai konservatīvajai partijai (JKP), liecina Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja (KNAB) apkopotā informācija.

Reklāma
Reklāma
“Izārdīs Latviju pa vīlēm!” Soctīklotāji “izceļ saulītē” vecu premjeres ierakstu soctīklos, kas izsauc viedokļu vētru
7 lietas, kas notiek ar ķermeni, ja rītu sāc ar kafijas tasi tukšā dūšā
“Asaras acīs!” Tantiņas pie Matīsa kapiem tirgo puķu vainagus. Kāds izsauc policiju, bet viņa rīcība pārsteidz
Lasīt citas ziņas

ZZS noslēgusi līgumus par 71 232 eiro, bet to veidojošās organizācijas – Latvijas Zemnieku savienība un Latvijas Zaļā partija – noslēgušas līgumus attiecīgi par 27 187 eiro un 60 427 eiro.

“Saskaņa” noslēgusi līgumus par 149 773 eiro, JKP – 100 486 eiro, “Latvijas attīstībai” – 80 391 eiro, “Jaunā vienotība” – 67 427 eiro, bet Latvijas reģionu apvienība – par 57 980 eiro.

CITI ŠOBRĪD LASA

Latvijas Krievu savienība noslēgusi līgumus par 48 151 eiro, Nacionālā apvienība “Visu Latvijai!”-“Tēvzemei un brīvībai”/LNNK – par 61 840 eiro, “KPV LV” – par 39 345 eiro, “Mūsu partija” – par 18 582 eiro, Latgales partija – par 17 555 eiro, bet “Kustība Par!” līgumus noslēgusi par 17 373 eiro.

“Progresīvie” noslēguši līgumus par 12 911 eiro, Liepājas partija – par 11 556 eiro, bet “Latvijai un Ventspilij” – par 8120 eiro.

Pārējo politisko spēku noslēgtie līgumi nepārsniedz 7690 eiro robežu.

Jau ziņots, ka Latvijā 6.februārī sākas 120 dienu garais priekšvēlēšanu aģitācijas periods pirms 5.jūnijā paredzētajām pašvaldību vēlēšanām.

Šajā periodā noteikti priekšvēlēšanu aģitācijas ierobežojumi, tostarp attiecībā uz aģitācijas materiālu izvietošanu preses izdevumos, publiskajās vietās, internetā, kā arī elektroniskajos plašsaziņas līdzekļos.

Aģitācijas veicējiem, tostarp, partijām, to apvienībām un deputāta kandidātiem, atļauts izvietot apmaksātu priekšvēlēšanu aģitāciju tikai pie tiem reklāmas pakalpojumu sniedzējiem, kas KNAB un Nacionālajai elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomei (NEPLP) iesniedza priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu izcenojumus.

Katrā pašvaldības teritorijā ir noteikts finanšu līdzekļu limits, cik politiskie spēki drīkst izlietot politiskās reklāmas izvietošanai, labdarībai, sponsorēšanai, pabalstiem vai dāvinājumiem. Tas nozīmē, ja partija vai partiju apvienība plāno kandidēt visā Latvijas teritorijā, maksimālais priekšvēlēšanu aģitācijas apmērs limitēto izdevumu mērķiem ir 439 322 eiro.

Reklāma
Reklāma

KNAB vērš uzmanību, ka priekšvēlēšanu aģitācijas izdevumos iekļaujami gan partijas kopējie, gan deputāta kandidāta individuālie izdevumi.

KNAB atgādina, ka šajā periodā aizliegta slēptā aģitācija un administratīvo resursu izmantošana. Sabiedrībai atpazīstamākais slēptās aģitācijas veids ir nenorādīts aģitācijas materiāla apmaksātājs. Ja rodas aizdomas par iespējamu apmaksātu slēpto aģitāciju, par to nepieciešams ziņot KNAB vai NEPLP.

Šoreiz pašvaldību vēlēšanās netiks vēlēts jaunais Rīgas domes sastāvs, jo galvaspilsētā ārkārtas vēlēšanas notika pērn.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.