Kuras partijas deklarējušas lielākos priekšvēlēšanu aģitācijas izdevumus? 0
Lielākos izdevumus priekšvēlēšanu aģitācijai pagaidām deklarējušas partijas “Saskaņa”, Zaļo un Zemnieku savienība (ZZS) un apvienība “Jaunā Vienotība”, aģentūra LETA noskaidroja Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojā.
Maksimālais noteiktais priekšvēlēšanu aģitācijas limits vienai partijai ir 533 347 eiro.
Oficiālais priekšvēlēšanu aģitācijas periods sākās 9.jūnijā un līdz 17.augustam “Saskaņa” deklarējusi 376 854 eiro lielas līgumsaistības, ZZS 281 996 eiro, bet “Jaunā Vienotība” 137 205 eiro lielas saistības.
Partija “Attīstībai/Par!” norādījusi 111 594 eiro saistības. Nacionālā apvienība “Visu Latvijai!”-“Tēvzemei un Brīvībai/LNNK” deklarējusi 59 863 eiro, bet Jaunā konservatīvā partija 18 895 eiro.
Pārējo partiju deklarētās saistības nav lielākas par 15 000 eiro. Piemēram, partija “KPV LV” norādījusi vien 1231 eiro lielas saistības. Vairākas vēlēšanās startējušās sīkpartijas patlaban aģitācijai nav norādījušas tēriņus.
Jau ziņots, ka priekšvēlēšanu aģitācijas periods ir laiks no 9.jūnija līdz 6.oktobrim.
Partijai startējot visos vēlēšanu apgabalos priekšvēlēšanu izdevumu apmērs ir 533 347 eiro. Ar partijām nesaistīta persona savā vārdā priekšvēlēšanu aģitācijai var izmantot līdzekļus, kas nepārsniedz 6450 eiro.
Likums nosaka pienākumu partijām uzskaitīt un norādīt vēlēšanu ieņēmumu un izdevumu deklarācijā visus ieņēmumus un izdevumus, kas radušies laika posmā no 120.dienas pirms vēlēšanām līdz vēlēšanu dienai, neatkarīgi no datuma, kad izrakstīts darījumu apliecinošs dokuments, saņemts vai veikts maksājums. Ja atsevišķs deputāta kandidāts veicis individuālu priekšvēlēšanu aģitācijas kampaņu, tad šādai kampaņai iztērētie līdzekļi tiek ieskaitīti tās partijas priekšvēlēšanu izdevumos, no kuras iesniegtā saraksta šī persona kandidē attiecīgajās vēlēšanās.
Ja deputātu kandidātu sarakstu iesniedz partiju reģistrēta vai nereģistrēta apvienība, par tās priekšvēlēšanu izdevumiem uzskatāmi arī tie izdevumi, kuri šim nolūkam bijuši šo apvienību izveidojušajām partijām.
Vēlēšanu dienā, kā arī 30 dienas pirms vēlēšanu dienas priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu izvietošana elektroniskā plašsaziņas līdzekļa televīzijas programmās un raidījumos ir aizliegta.
Tāpat vēlēšanu dienā, kā arī dienu pirms vēlēšanu dienas – 5.oktobrī un 6.oktobrī – priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu izvietošana publiskās lietošanas ārtelpās un iekštelpās, preses izdevumos un publisku personu institūcijās un kapitālsabiedrībās, kā arī aģitācijas kā maksas pakalpojuma veikšana publisko elektronisko sakaru tīklos, tai skaitā internetā ir aizliegta. Izņēmums gan attiecas uz paziņojumu izvietošanu, kuri informē par partijas vai deputāta kandidāta tikšanos ar vēlētājiem.
Administratīvo resursu izmantošana priekšvēlēšanu aģitācijā ir aizliegta.