LA.LV redakcijā saņēmām vēstuli no rīdzinieka Valda, kurš ir satraucies, ka maršrutā Jugla-Imanta ir pazuduši jaunie tramvaji.
Valdis raksta: “Varbūt jūs varētu noskaidrot, kur palicis jaunais tramvajs līnijā Jugla-Imanta!? Kopš atklāja līniju uz Ķengaragu, brauc vecie tramvaji.”
Lai rastu atbildi uz rīdzinieka jautājumu, sazinājāmies ar uzņēmumu “Rīgas satiksme”, kur saņēmām skaidrojumu par radušos situāciju.
Baiba Bartaševiča-Feldmane, “Rīgas satiksme” sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja ziņo: “”Rīgas satiksmei” pavisam kopā ir 46 zemās grīdas tramvaji. Visi minētie tramvaji kursē 1. un 11. tramvaja līnijā, kā arī kopš 30. jūlija 7. tramvaja līnijā.
Līdz ar 7. tramvaja līnijas pielāgošanu zemās grīdas tramvaja parametriem, minētie tramvaji ir proporcionāli sadalīti pa 1., 7. un 11. tramvaja līniju, kur kursē gan vecā tipa tramvaji, gan zemās grīdas tramvaji. Gan mūsu tīmekļa vietnē, gan mobilajā lietotnē ir atzīmēti laiki, kuros plānots zemās grīdas tramvajs.”
30.jūlijā medijos jau tika ziņots, ka Rīgā uz Ķengaragu sāk kursēt zemās grīdas tramvaji. Darbu rezultātā uzlabota vides pieejamība, nodrošināta ātrāka tramvaju kustība, kā arī panākti satiksmes drošības uzlabojumi, vēstīja ziņu aģentūra LETA.
Turpmāk, tāpat kā 1. un 11.maršrutā, arī 7.tramvaja līnijā kursēs gan zemās grīdas tramvaji, gan vecā tipa vagoni. Lai pasažieriem būtu vieglāk plānot savus braucienus, kustības sarakstos tiks atzīmēti laiki, kuros katrā maršrutā kursē zemās grīdas tramvajs.
“Rīgas satiksme” būvdarbus 7.tramvaja maršrutā sāka 2023.gada maijā. Līgums par būvdarbu veikšanu tika noslēgts 2023.gada pavasarī, iepirkuma rezultātā par saimnieciski izdevīgāko tika atzīts piedāvājums no ceļu būves firmas SIA “Binders”.
Būvdarbi 7.tramvaja līnijas posmā no Centrāltirgus ielas līdz galapunktam “Ķengarags” tika līdzfinansēti no Eiropas Savienības Kohēzijas fonda. Projektā veikti arī sliežu un pārvedu pārbūves darbi 11.novembra krastmalas un 13.janvāra ielas krustojumā.
Tāpat projekta gaitā zemās grīdas tramvaja parametriem tika pielāgota arī 5.tramvaja līnijas infrastruktūra posmā no Jūrmalas gatves un Slokas ielas krustojuma līdz galapunktam “Iļģuciems”, paaugstinātas pieturvietas un veikta sliežu ceļa posmu pārbūve Imantā, veikta kontakttīkla energoapgādes infrastruktūras pārbūve 1. tramvaja maršruta posmā no Brīvības ielas 191 līdz Radio un Aspazijas ielas krustojumam un kontakttīkla pārbūve 11.tramvaja maršrutā Miera ielā posmā no Brīvības ielas līdz Ēveles ielai.
Tāpat atjaunotas četras un izbūvēta viena apakšstacija, visas aprīkojot ar elektroiekārtām, ar mērķi nodrošināt atbilstošu jaudas padevi zemās grīdas tramvaja kustības nodrošināšanai.
Turpinās arī tramvaja sliežu ceļu pārbūve Slokas ielā posmā no Jūrmalas gatves līdz Kalnciema ielai.
Kopējās projekta izmaksas plānotas 60,64 miljoni eiro, savukārt Kohēzijas fonda piešķirtais līdzfinansējums ir 85% apmērā no projekta attiecināmajām izmaksām vai 40,175 miljoni eiro.