“Kur garantija, ka arī citās pozīcijās nav “sistēmas kļūda”?” skolas direktors saniknots – saņem rezultātus par bērniem, kas it kā izkrituši, bet izrādās, ka eksāmenu tomēr nokārtojuši 124
Baltinavas vidusskolas direktors Imants Slišāns sašutis – pēc centralizētajiem eksāmeniem piedzīvota neiedomājama situācija, bet beigās neviena atbildīgā par to nav. “Iespējams, ka tā ir situācija, kad, uzņemoties politisko atbildību, jānotiek demisijai visaugstākajā izglītības jomas līmenī!” – sašutis ir skolas direktors, aprakstot konkrēto gadījumu, kad sākotnēji diviem 9.klases skolniekiem atnākuši Centralizēto eksāmenu rezultāti, kuros pausts, ka izglītojamie ir tajos izkrituši, tomēr vēlāk izrādījies, ka tā ir “sistēmas kļūda”.
“20.jūnijā skola saņēma VISC atsūtīto informāciju par diviem 9.klases skolēniem, norādot to kodus, kuri centralizētajā matemātikas eksāmenā nav ieguvuši 10 % (tātad nav to nokārtojuši, nesaņems pamatizglītības apliecību). Tas bija šoks pašiem skolēniem, vecākiem, priekšmeta skolotājai, klases audzinātājai, skolas vadībai, divas dienas pirms izlaiduma uzzinot, ka šie skolēni ir “izkrituši” eksāmenā.
21.jūnija rīta, kad VPS sistēmā bija pieejami matemātikas centralizētā eksāmena sertifikāti, skolā tos izdrukājot, atklājās, ka arī šie divi skolēni eksāmenu ir nokārtojuši, ka arī viņiem matemātikas eksāmenā ir iegūti vairāk nekā 10 %.
Nekavējoties zvanījām IZM atbildīgai amatpersonai, kura pēc personas kodiem pārbaudīja un apliecināja, ka abi skolēni tiešām ir nokārtojuši centralizēto eksāmenu (CE) matemātikā. Informējām par to arī novada Izglītības pārvaldi.
Atbildēju, ka to jau esam konstatējuši.
Arī jautāju, kurš atbild par šādu situāciju, uz ko man atbildēja, ka tā ir gan IZM, gan VISC atbildība.
IZM, rosinot skolu tīkla reformu, piesauc rūpes par izglītības kvalitāti skolās, bet kāda ir pašas IZM darba kvalitāte?!
Šāda kļūdainas informācijas nosūtīšana skolām ir “spēlēšanās ar cilvēku likteņiem”. Kādu emocionālu un psiholoģisku ietekmi šī situācija atstāja uz skolēnu, vecākiem, skolotāju? Labi, ka konkrētie skolēni un vecāki, pārvarot šo traumu, tomēr atnāca uz izlaidumu, saņemot skolēna pirmo izglītības dokumentu- apliecību par pamatizglītību.
Aprakstītā situācija IZM un VISC darbā valsts pārbaudījumu norises organizācijā nav vienīgā kļūda vienīgajā skolā. Kādam par šīm daudzajām kļūdām jāatbild!
“Sistēmas kļūdas” un “tehniskie traucējumi”- tas tika konstatēts gan tad, kad ziemā notika neveiksmīgi izmēģinājuma eksāmeni, gan tad, kad tika piegādāti CE materiāli, gan tagad, paziņojot nepareizus CE rezultātus.
Kāda uzticība šai valsts pārbaudījumu sistēmai?
Tajā pašā laikā cilvēcisks paldies jāsaka Kasparam Veldrem (IZM), kurš vienmēr bija sazvanāms, sazinājās, neskatoties uz darba laiku, palīdzēja, “dzēsa šo haosa ugunsgrēku”. Paldies!
Tā nu ir! Konkrēti cilvēki dažādos līmeņos cenšas saglābt to, ko salaidusi grīstē (lai neteiktu rupjāk- kur) sistēma kopumā. KAS/KURŠ PAR TO ATBILDĒS?” – skolas direktors paudis socvietnē “Facebook”.