Kundziņsalā būvēs plašu, daudzfunkcionālu kravu apstrādes, noliktavu un loģistikas centru 0
Jau šogad, Rīgas brīvostas teritorijā, Kundziņsalā plānots sākt plaša, daudzfunkcionāla kravu apstrādes, noliktavu un loģistikas centra būvniecību, kas kalpos kā kravu izplatīšanas un konsolidācijas centrs Indijas un citu valstu precēm un produktiem uz Ziemeļeiropas, Krievijas un NVS valstu tirgiem.
Ilgstoša un intensīva Latvijas puses un Indijas amatpersonu un uzņēmēju dialoga un sadarbības rezultātā projekts ir ieinteresējis Indijas valdību un uzņēmumus un pavisam drīz tiks uzsākta loģistikas centra būvniecība Indijas reģiona kravām.
Patlaban norisinās noliktavas tehniskā projekta izstrāde, kuru iecerēts pabeigt šī gada aprīlī, pēc tam uzsākot būvniecības darbus.
Latvijas – Indijas uzņēmēju loģistikas uzņēmuma “Bhandar” noliktavu un loģistikas centra būvniecības pirmās kārtas ietvaros tiks izbūvēts aptuveni 6000 kvadrātmetru liels noliktavas komplekss, kur nākotnē plānots pārkraut farmācijas preces, pārtiku, ķīmijas produktus un citas kravas.
Visas projekta pirmās kārtas realizācijai piesaistītās investīcijas ir privātas un bankas aizdevums, taču caur lauksaimniecības preču eksporta attīstības atbalsta instrumentiem ir iesaistīta arī Indijas valdība. Projekta pirmā posma investīciju apjoms varētu sasniegt 5 miljonus eiro, bet īpašnieki jau šobrīd plāno kompleksa tālāko attīstību, uzsver projekta realizētāji.
“Jaunais loģistikas komplekss kalpos ne vien kā noliktava, bet piedāvās arī preču iepakošanas pakalpojumus. Turklāt loģistikas centrs ir paredzēts ne vien Indijas kravām, bet arī kravām no Ķīnas, kas tālāk dosies Ukrainas, Krievijas un arī Eiropas valstu virzienā,” norāda “Bhandar” valdes loceklis Summits Čakravarti.
Rīgas brīvostas pārvaldnieka vietnieks ostas attīstības jautājumos Edgars Sūna akcentē, ka Rīgas ostai šis ir ļoti nozīmīgs projekts. “Ģeopolitisko norišu kontekstā pēdējos gados ļoti mērķtiecīgi esam strādājuši pie alternatīvu kravu plūsmu meklēšanas, izvirzot Indiju kā vienu no jaunajiem stratēģiskajiem fokusiem,“ norāda E.Sūna.
Projekta “Bhandar“ pārstāvji uzsver, ka ar jauno projektu sadarbības potenciāls starp Latviju un Indiju nebūt nav izsmelts. Kā būtiskas priekšrocības citu Baltijas valstu ostu vidū investoru pārstāvji atzīmē Rīgas ostas attīstībai pieejamās teritorijas un ģeogrāfisko novietojumu – atrašanos Baltijas valstu centrā, tuvo attālumu starp Rīgu un Maskavu, kā arī Skandināvijas valstīm, kas padara investīciju vidi Rīgas ostā īpaši labvēlīgu jaunu objektu būvniecībai un Indijas preču loģistikai.