Jāaizrauj, lai uzvestos labi 1
Bet vai skolēni vispār māk uzvesties, piemēram, teātrī? Nacionālajā teātrī pirms vairākiem mēnešiem bija nepatīkams starpgadījums, kad aktrise Dace Bonāte pārtrauca izrādi, jo skolēnus vairāk interesēja video vērošana tālruņos nekā aktierspēle. Tas bija īpašs gadījums, bet biežāk ir tā, ka jaunajiem skatītājiem tikai jāaizrāda, ka izrādes laikā nevar staigāt iekšā ārā, ka nav jāmalko dzērieni utt. O. Rubenis gan samiernieciski teic: skolēnu uzvedība tomēr kļūstot aizvien labāka.
A. Tūna piebilst: pirms kultūras pasākumu apmeklēšanas skolēni ir jāsagatavo. Pedagogam jāpastāsta, ko apmeklēs, kādas tur ir uzvedības normas, ko tieši skolēni skatīsies. Savukārt jau pēc izrādes vai koncerta apmeklējuma ar skolēniem jāpārrunā redzētais, lai viņi var izstāstīt, kas patika, kas ne, kā uztvēra izrādi. Var uzdot arī kādus radošus darbus, kuros skolēni var reflektēt par redzēto. Turklāt vismaz pirmajā reizē skolēnus būtu vērts vest uz interaktīvām izrādēm, kur nav tikai jāsēž un jāskatās.
Arī K. Bērziņa teic: pasākumam jābūt ļoti aizraujošam, lai skolēni tiešām skatītos uzmanīgi. “Tādu gadījumu, kad nāktos pārtraukt koncertu, nav bijis. Ir gadījies, ka puišiem, kas pārāk skaļi komentējuši uz skatuves notiekošo, esmu pēc koncerta pati piegājusi klāt un aprunājusies. Bērni parasti saprot, kas nav bijis labi. Pirms koncerta arī atgādinu, ka jāklausās uzmanīgi.”