Alise Semjonova
Alise Semjonova
Foto – Karīna Miezāja

Taču noteikti darbam tehnoloģiju jomā ir arī kādas ēnas puses? 1

Mana misija ir to sludināt kā labāko iespējamo karjeru, bet, protams, katrā darbā ir ēnas puses. Iespējams, pēc gadiem man šis jaunības kults vairs nešķitīs patīkams. Grūti arī ilgi sēdēt pie monitora, nogurst mugura un acis. Ergonomiska darba vide gan daudz ko atrisina.

Kā jūs savulaik nonācāt līdz darbībai tehnoloģiju jomā? Neizskatāties pēc tipiska sausiņa datorista!

Sausiņš ir stereotips, ar ko ļoti cenšamies cīnīties! Nesaprotu, no kurienes tas radies! Iespējams, nāk līdzi no pagājušā gadsimta deviņdesmitajiem gadiem. Taču šobrīd “Infogram” komanda, tās programmētāji ir vieni no aktīvākajiem cilvēkiem, ko pazīstu. Ārpus darba viņi ceļo, iet pārgājienos, sporto.

Manas pirmās studijas ir saistītas ar dizainu. Man ir bakalaura grāds mākslā. Savulaik ar “Infogram” dibinātāju Uldi Leitertu Latvijas Universitātē studējām grafikas dizainu. Kad viņš kopā ar Raimondu Kaži nolēma veidot “Infogram”, pieaicināja arī mani.

Līdz ar “Infogram” nokļuvu jaunuzņēmumu vidē, kas pavēra pavisam citu skatījumu uz profesionālo dzīvo. Šajā vidē ir iekodēts tāds kā DNS, ka mēs dalāmies ar zināšanām, strauji augam, ja ko nezinām, meklējam atbildes, un vienmēr atradīsies kāds, kas palīdzēs. Visapkārt ir zinoši cilvēki.

Strādājot “Infogram”, radās jautājumi, kāpēc ir lietas, ko lietotāji pieņem un kas tām ir saprotamas, un kāpēc citas ne. Radās jautājumi, kā varam paredzēt, vai lietotāji to sapratīs vai ne, kā varam notestēt to, ko esam izdomājuši. Pamazām mans darba lauciņš kļuva lietotāja izpēte, produkta testēšana un izpēte kā lietotājam. Faktiski – lietotāja pieredzes dizains, kas iekļaujas tādā zinātnes jomā kā cilvēka un datora mijiedarbība. Tallinā studēju maģistra programmā tieši šo jomu. Studiju programma sastāvēja no trim daļām: lietotāju izpēte un dizains, programmēšana, starpdisciplināru komandu vadība, kas ir kā tilts starp pārdošanas, dizaina un citām komandām.

Reklāma
Reklāma
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.