Auto aizmugurējā bampera uzlika.
Auto aizmugurējā bampera uzlika.
Publicitātes foto

Krīt piecgades “rekordi”. Bedrēs bojāto auto skaita pieaugums ir dramatisks 0

Gads tikko iesācies, bet dramatiskā situācija uz Latvijas ceļiem turpina negatīvi pārsteigt autovadītājus ar dažāda apmēra auto bojājumiem, kas radušies nekvalitatīvā ceļu seguma un bedru dēļ.

Reklāma
Reklāma
“Izārdīs Latviju pa vīlēm!” Soctīklotāji “izceļ saulītē” vecu premjeres ierakstu soctīklos, kas izsauc viedokļu vētru
“Asaras acīs!” Tantiņas pie Matīsa kapiem tirgo puķu vainagus. Kāds izsauc policiju, bet viņa rīcība pārsteidz
“Latvija ir iegājusi Nāves spirālē! Ar čurainu lupatu jāpatriec!” Hermanis par politiķiem, kuri valsti ved uz “kapiem”
Lasīt citas ziņas
Laika posmā no 1. janvāra līdz 19. martam jeb vien 78 dienās apdrošināšanas sabiedrības “Balta” (PZU grupa) saņēmusi jau 248 atlīdzību pieteikumus.

Apdrošinātājs prognozē, ka gada pirmajos trīs mēnešos spēkratiem nodarīto bojājumu apmērs finansiālā izteiksmē pārsniegs 100 000 eiro, kas ir teju tikpat daudz, cik vidēji gadā, raugoties uz iepriekšējo piecu gadu statistiku.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Balta” Atlīdzību direktors Ingus Savickis norāda, ka Latvijas autovadītāji jau pieraduši, ka ziema un pavasaris ierasti saistās ar “bedru sezonu”, tomēr šogad situācija ir dramatiski pasliktinājusies.

Pēc saņemtā atlīdzību pieteikumu skaita var secināt, ka tik sliktā stāvoklī ceļi nav bijuši pēdējos piecus, pat desmit gadus.

Attiecīgi jūtami pieaudzis kopējais KASKO atlīdzību pieteikumu skaits, sevišķi par galvaspilsētā sabojātiem automobiļiem.

Bedraina iela.
Publicitātes foto

Gads sācies ar jauniem rekordiem negatīvā nozīmē, un, turpinoties šādai situācijai, gada pirmajā ceturksnī var tikt pārsniegti vidējie atlīdzību rādītāji, kādi tie ir bijuši iepriekš 12 mēnešu laikā, atzīmē I. Savickis.

“Balta” pieredze liecina, ka bedru izraisītie automašīnu bojājumi spēkratu īpašniekiem var radīt iespaidīgus finansiālos zaudējumus.

Lielākā izmaksātā KASKO atlīdzība šogad bijusi ap 2200 eiro, kad, iebraucot bedrē, automašīnai bojāta labās puses priekšējā un aizmugurējā riepa un priekšējais atdurstienis.

Turklāt bojājumi ne vienmēr tiek konstatēti notikuma vietā – daudzi autovadītāji pamana defektus, turpinot ceļu vai arī vēlāk vēršoties autoservisā. Galvenokārt, atsitoties bedrēs, cieš riepas un diski.

“Sabojātas automašīnu detaļas nozīmē nepatīkamu pieredzi ikvienam autovadītājam, kur gan finansiāli pasargātāki ir tie auto īpašnieki, kuri savam automobilim iegādājušies KASKO apdrošināšanu.”

Tomēr bedraini ceļi var novest pie vēl postošākām sekām.

Nereti tiek fiksēti gadījumi, kad mašīnai, iebraucot bedrē, plīst riepa, mašīna strauji apstājas, un ar to saduras vairāki citi spēkrati.

Lielākā atlīdzība, kas “Balta” pastāvēšanas vēsturē izmaksāta bedraina ceļa dēļ, ir 50 590 eiro – spēkratam, iebraucot bedrē, pārsprāgusi aizmugurējā riepa, kā rezultātā automašīna avarējusi.

“Diemžēl šādos gadījumos tiek apdraudēta arī autovadītāja un citu satiksmes dalībnieku veselība un dzīvība,” stāsta I. Savickis.

Lai izvairītos no bedrainu ceļu izraisītiem bojājumiem un satiksmes negadījumiem, “Balta” aicina autovadītājus būt piesardzīgiem un atbildīgiem – regulāri novērtēt transportlīdzekļa tehnisko stāvokli, tā atbilstību sezonai un laikapstākļiem, rūpīgi izvērtēt braukšanas ātrumu atbilstoši ceļa kvalitātei, kā arī ievērot katrā ceļa posmā noteiktos ātruma ierobežojumus, kas palīdzēs savlaicīgāk pamanīt un iespēju robežās apbraukt sevišķi nelīdzenas vietas.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.