Kristīne Kopce-Ļūmane: “Es neredzu skaidru vīziju, uz kurieni mēs ar savu izglītību gribam iedzīvotājus vest” 22
“Man kā parastajam iedzīvotājam trūkst tas, ka es neredzu skaidru vīziju, uz kurieni mēs ar savu izglītību gribam iedzīvotājus vest,” tādu viedokli TV24 raidījumā “Preses klubs” pauda labdarības fonda Ukrainai “Ļūmaņu ģimenes fonds” līdzdibinātāja un Vecumnieku pagasta iedzīvotāju konsultatīvās padomes locekle Kristīne Kopce-Ļūmane, diskutējots par izglītības sistēmu un tās kvalitāti Latvijā.
Labdarības fonda vadītāja Kopce-Ļūmane uzsvēra, ka nav skaidrs, vai mums valstī ir “nodefinēts” tas, ka mums Latvijā ir atsevišķas industrijas, kurās vēlamies būt “ārkārtīgi spēcīgi”, un tāpēc mēs liekam bērniem jau no bērnudārza vecuma kaut kādus uzstādījumus, lai šo kopējo valsts mērķi sasniegtu.
“Bet pieļaut kompromus saistībā ar lasīt, rakstīt, rēķināt prasmēm un sapratni par to, kāpēc snieg sniegs un līst lietus, – to, manuprāt, nedrīkst vienkāršot. Ir lietas, kas ir jāzina, jo savādāk mēs kļūstam par tādām kā marionetēm, kuras patērē tieši to informāciju, kuru mums iedod. Un mūs pieradina arī nedomāt, bet tikai un vienīgi meklēt vieglāko ceļu: nevajag strādāt, var manifestēt; nevajag rēķināt, bet var kādam uzticēties vai paprasīt mākslīgajam intelektam… Nu tas, protams, ir ārkārtīgi sabiezinot krāsas!” sacīja TV24 raidījumā labdarības fonda Ukrainai “Ļūmaņu ģimenes fonds” līdzdibinātāja, diskutējot par skolēnu prasmēm.
Pēc Kopces-Ļūmanes domām, kopumā izglītības process ir vesels komplekss, kas sākas ar pedagogu – viņa misijas apziņu izaudzināt bērnu. Tajā visā ir iesaistīti arī vecāki, kas līdzdarbojas bērna izglītībā, nevis “vaino tikai izglītības sistēmu”.
“Domāju, ka mēs šim varētu veltīt veselu raidījumu,” rezumēja Kopce-Ļūmane, savā komentārā pieminot arī Latvijā zināmā uzņēmuma AS “SAF Tehnika” valdes priekšsēdētāja Normunda Berga publiski pausto par to, ka ir pēdējais laiks domāt par izglītības kvalitāti. Uzņēmējs Bergs izteicies, ka Latvijas skolēnu zināšanas esot nepietiekamas. Bergs vēl norādījis, ka izglītības nepilnības atstājot iespaidu uz tautsaimniecību un valsts attīstību, tādēļ viņš kritizējis valsts institūciju vilcināšanos ieviest reformas izglītības sistēmā.
Plasāk skatieties pievienotajā video!