Docents: Kāpēc krīt rezultāti matemātikas eksāmenos? Daudziem bērniem jau “uzlikts zīmogs” – tev tāpat nesanāks! 98
Ir tāda lieta – “man nesanāca un maniem bērniem nesanāks”. Skolotājs bieži piedāvā: “Jāni, vajag mācīties matemātiku, darām kaut ko, uzlabojam,” bet atbilde ir, ka manai mammai nesanāca, man arī nesanāk. Šis bērns jau ir sev uzlicis zīmogu – negrib, līmenis krītas, un viņš nespēj būt atvērts pasaulei. Tā TV24 raidījumā “Preses klubs” sacīja Kristaps Zaļais, Siguldas novada domes priekšsēdētājas vietnieks (NA/LRA/LZP), RSU docents, raksturojot vienu no iemesliem, kāpēc matemātikā bērniem ir tik slikti rezultāti.
Es viņam pat nevaru atvērt tos vārtus, ja viņš jau pasaka: “Man ir zīmogs!”
Otrs – matemātika ir ļoti interesants priekšmets, manuprāt,” saka Zaļais.
Kā piemēru viņš min trenažieru zāli, kur ejam trenēt bicepsus. Matemātika savukārt ir sava muskulīša trenēšana galvā.
Trešā lieta – viena no lielākajām matemātikas problēmām, –
piemēram, neiemācījies dalīšanu, tad tev ļoti grūti ies nākamajos līmeņos, vienkāršā valodā docents mēģina skaidrot matemātikas būtību.
Runa ir arī pamatā par mācību materiālu, par mācību saturu, par mācību plānojumu, par to, ko mēs darām, – vai skolotājs, izglītība mums ir prioritāte, vai mēs gribam iedot to prestižo algu, atzīst Zaļais, piebilstot, ka “te ir tas lielais lēmums un lielais mērķis, ko mēs ar mācību materiālu, saturu gribam paredzēt.”
Raidījums izvirza tēzi, vai šobrīd jaunietis pēc vidusskolas vēlas iet par matemātikas skolotāju mācīties. Zaļais to komentē šādi:
Arī pats Zaļais atzīst, ka viņa skaistākais laiks profesionālajā dzīvē bija skolā būt par matemātikas skolotāju.