Krievijas iestāšanās PTO varētu sekmēt kravu apjomu pieaugumu 0
Loģistikas uzņēmumus nākamgad būtiski varētu ietekmēt Krievijas iestāšanās Pasaules Tirdzniecības organizācijā (PTO) un tas varētu sekmēt kravu apjomu pieaugumu par 5%, intervijā biznesa portālam “Nozare.lv” norāda Latvijas loģistikas klastera vadītājs Aldis Bulis.
Viņš uzsver, ka nākamgad Latvijas loģistikas uzņēmumiem ir jācenšas izmantot jaunās iespējas, kas ir saistītas ar Krievijas iestāšanos PTO un jauniem sadarbības atvieglojumiem ar Krieviju.
“Lielais efekts nākamgad būs tāds, ka, Krievijai nākamgad iestājoties PTO, ir jāpieaug tirdzniecības apjomiem starp Eiropas Savienību un Krieviju. Šajās kravu plūsmās var piedalīties Latvijas pārvadātāji, un tas vairāk attieksies uz autotransportu un dzelzceļu,” skaidro Bulis.
Viss gan esot atkarīgs no tā, cik Krievija tomēr būs atvērta, jo “pamanāmas pazīmes, ka ar pārejas periodiem tā īstenos nepieciešamās prasības, bet izmantos arī citus risinājumus, lai ierobežotu pieeju tirgum”.
Bulis uzsver, ka nākamajam gadam jebkurā gadījumā ir jābūt ar pozitīvu tendenci un kravu apjomu pieaugums, salīdzinot ar šo gadu, varētu būt par aptuveni 5%.
Kā ziņots, Latvijas loģistikas klasteris nesen pārdefinēja klastera mērķus un darbības pamatvirzienus.
Turpmāk Latvijas loģistikas klastera mērķis būs attīstīt inovatīvus loģistikas pakalpojumus, veicinot klastera uzņēmumu starptautisko konkurētspēju un loģistikas pakalpojumu eksportspēju. Jaunie klastera darbības pamatvirzieni būs ārējais mārketings jeb Latvijas loģistikas pakalpojumu integrācijas veicināšana starptautiskajās preču piegāžu ķēdēs, kā arī inovatīvi loģistikas pakalpojumi, kas tiks veicināti sadarbībā ar mācību un pētniecības iestādēm. Tāpat uzmanība tiks pievērsta inovatīvu loģistikas risinājumu izstrādei un īstenošanai, akcentējot ekoloģiju un IT inovācijas nozarē.
Latvijas loģistikas klasteris tika dibināts 2009.gadā Latvijas Loģistikas asociācijas ietvaros. Pašlaik Latvijas loģistikas klastera dalībnieki ir 17 uzņēmumi un trīs augstskolas.