Krievijā tikai Ķīnas auto? 0
Atis Jansons, “Latvijas Avīze”, AS “Latvijas Mediji”
2022. gada laikā Krievijas tirgu pametuši 46 ārzemju autoražotāji. Brīvo vietu aizpilda zīmoli no Ķīnas.
2022. gada sākumā Krievijas automobiļu tirgū savus ražojumus piedāvāja 60 autoražotāji, bet, kā raksta “Autonews.ru”, tagad to skaits sarucis līdz 14. No šiem 14 zīmoliem trīs ir Krievijas ražotāji (“Lada”, “GAZ”, “UAZ”), bet pārējie (“Chery”, “Haval”, “Geely”, “Jac”, “Faw”, “Dongfeng”, “Changan”, “Exeed”, “Gac”, “Foton” un “Omoda”) pārstāv Ķīnu.
Vēl ir divas markas (“Moskvič” un elektriskais “Evolute”), ko Krievijas iedzīvotājiem pasniedz kā “pašmāju autobūves sasniegumu”, taču patiesībā tie ir Ķīnas ražojumi, kurus komplektē Krievijā un pieliek plāksnītes ar attiecīgiem uzrakstiem. Drīzumā Krievijas tirgū ienāks vēl viens Ķīnas ražotājs (“Great Wall”), bet tā sauktie Rietumu ražojumi ir pieejami, pateicoties paralēlajam importam.
To zīmolu sarakstu, kuri ir pieejami importam valstī bez oficiālas ražotāja atļaujas, regulē Krievijas Rūpniecības un tirdzniecības ministrija. Šodien privātie dīleri Krievijā drīkst ievest “Volkswagen”, “Škoda”, “Nissan”, “BMW”, “Jeep”, “Chrysler”, “Cadillac”, “Mercedes-Benz”, “Rolls-Royce”, “Bentley” un citu ražotāju automašīnas. Tirgus analītiķi uzskata, ka drīzumā Ķīnas ražotāju daļa Krievijas autotirgū var sasniegt 70 procentus.