Krievijā ierobežo alkohola reklāmu 0
Krievijā spēkā stājies likums, kas liedz alkoholiskos dzērienus reklamēt radio, televīzijā, interneta vietnēs, sabiedriskajā transportā un ielu reklāmplakātos. Bet no nākamā gada 1. janvāra aizliegums attieksies arī uz preses izdevumiem.
Vienīgā vieta, kur stipros dzērienus būs atļauts reklamēt, – specializētie alkohola veikali. Šāda likuma mērķis ir cīnīties pret Krievijā izplatīto alkoholismu, sarunā ar Krievijas medijiem skaidroja parlamenta apakšpalātas jeb Valsts domes deputāts Igors Rudenskis. Tiesa, nozares eksperti norāda, ka diezin vai šādi mēri dos sparu alkoholisma izskaušanas kampaņai. Viņuprāt, likums drīzāk samazinās legālā alkohola ražotāju ienākumus, bet palielinās stipro dzērienu apgrozību melnajā tirgū. “Nedomāju, ka no šāda aizlieguma cietīs kādas Kaukāza republikas spirta brūzis, kas pats ražo un lēti tirgo šņabi, nemaksājot ne akcīzes, ne tirdzniecības nodokli,” sarunā ar raidsabiedrību BBC sacīja Krievijas Alkohola ražotāju savienības priekšsēdētājs Dmitrijs Dobrovs. Viņš arī norāda, ka grūti iedomāties, kā likums varēs tikt attiecināts uz interneta vietnēm, jo alkoholisko dzērienu ražotājiem būs iespējas reklāmas vietu nopirkt mājas lapās, kuru serveris atrodas ārpus Krievijas, un tādējādi apiet aizliegumu.
“Visbriesmīgākais ir tas, ka cilvēkiem tiks liegta informācija,” laikrakstam “Kommersant” sacīja Krievijas Alkohola tirdzniecības centra direktors Vadims Drobics. “Reklāma mūsdienās neietekmē patēriņu. Tas aug arī bez reklāmas,” sacīja Drobics, piebilstot, ka pieņemtais aizliegums nav nekas vairāk kā amatpersonu sabiedrisko attiecību triks un tēla spodrināšana. Arī, viņaprāt, reklāmas aizliegums nekādi neietekmēs milzīgo alkohola patēriņu Krievijā.