Krievi Donbasā palaiduši 30 km garu “cara vilcienu”. Analītiķi skaidro, kāds ir šīs inženiertehniskās būves mērķis 51
Milzu vilciens sāka “augt” pagājušajā vasarā, kad Ukrainas bruņotie spēki aktīvi devās ofensīvā. Krievi okupētajā Doņeckas apgabala daļā ir samontējuši “cara vilcienu”, kas sastāv no vairāk nekā 2100 vagonu un stiepjas pat 30 km garumā.
Par to ziņoja Ukrainas analītiskais projekts DeepState, arī Amerikas Kara izpētes institūts (ISW) pievērsa uzmanību tā sauktajam “cara vilcienam”.
Stingrā kravas vagonu sakabe atrodas uz dzelzceļa līnijas, kas stiepjas no Elenovkas ciema līdz Volnovahai. 2100 vagonu garo sastāvu okupanti šeit sāka veidot 2023. gada jūlijā. Šim nolūkam viņi izmantoja arī Ukrainai nozagtos vagonus.
Šādu sastāvu, protams, nav spējīga vilkt lokomotīve, tāpēc “vilciens”, visticamāk, ir paredzēts kā aizsargbarjera.
“Šī ir ļoti specifiska inženierbūve, kuras efektivitāti ir grūti novērtēt. Ideja skaidra – šķērslis Ukrainas Aizsardzības spēku virzībai. Šo var uzskatīt par atsevišķu aizsardzības līniju, jo tā ir ārkārtīgi sarežģīta,” raksta Unian.net.
Sabojāt, pārvietot vai uzspridzināt 30 kilometrus garu metāla masu, un tehnikas pārvietošana caur šādu barjeru nav viegli un raiti iespējama, raksta DeepState.
ISW arī salīdzināja satelītattēlus no 2023. gada maija un 2024. gada februāra un secināja, ka “cara vilciena” būvniecība ilgusi aptuveni 9 mēnešus.
Krievijas blogeris Sergejs Sigačovs, kurš arī analizējis attēlus, apgalvo, ka runa nav par vienu 30 kilometrus garu vilcienu, bet par trim (arī ārkārtīgi gariem) vilcieniem, starp kuriem ir nelielas atstarpes. “Tas ir, nevis 30 km nepārtraukta “čūska”, bet trīs čūskas,” atzīmē Sigačovs.
Turklāt pat vasaras pretuzbrukuma laikā Ukrainas karaspēks nemēģināja virzīties uz priekšu šajā frontes daļā. Tagad šeit, Novomihailovkas apgabalā, Krievijas militārpersonas cenšas virzīties uz priekšu.