Franks Gordons: Kremlis vilina investorus 9
Veselas četras lielformāta lappuses laikrakstos “The New York Times” un “The International New York Times” jau pa otram lāgam – tas maksā ļoti dārgi – nopirkusi Krievijas aģentūra jeb PR firma, kas saucas “Russia Beyond the Headlines” (RBTH), t. i., Krievija viņpus virsrakstiem.
Šajās četrās lappusēs Rietumu biznesmeņiem tiek piedāvāta “īsteni pirmklasīga” uzturēšanās un izklaide spožajā Krievijas Federācijas metropolē. Tur esot vislabvēlīgākais klimats izdevīgiem darījumiem, un pat prasīgākie uzņēmēji būšot apmierināti.
“For business and pleasure,” uzsver šo lappušu darinātāji. Tātad garantēta arī lieliska izklaide, prieks un bauda.
Ielūdz visglaunākās viesnīcas: “Lotte Moscow”, “Hotel Baltshug Kempinski” (pasaulslavenais “Kempinski” viesnīcu tīkls), “International Tverskaya” Maskavas galvenaja ielā, “St. Regis Moscow”…
Un kādi restorāni! “Expeditsiya”, “White Rabbit”, “Doctor Zhivago” – jā, rakstnieka Pasternaka vajāšana aizmirsta un viņa romāna varoņa vārdā nosaukta gardēžu paradīze.
Somu uzņēmējs Peka A. Viljakainens lasītājam dod padomus, kā vest sarunas ar krievu partneriem, un francūzis Pjērs Kase, kas lasa lekcijas Maskavas menedžmenta skolā “Skolkovo”, potenciālajiem Rietumu investoriem iesaka: “Nekad neiedzeniet krievus stūrī.” Viņaprāt, katram uzņēmējam, kas vēlas gūt panākumus Krievijā, stingri jāiegaumē: “Kāpēc Krievija tā rīkojas, piemēram, Ukrainā? Ja tu krievu cilvēkus iedzīsi stūrī, viņi saliedēsies un sitīs pretī, arī ja viņiem notiekošais nepatīk. Arī ja lielais boss nepatīk ikkatram, katrs joprojām atbalstīs lielo līderi.”
Tas Rietumu investoram jāzina, kad viņš gozējas “Kempinski” bārā un meklē dāmu sabiedrību…