Kravu pārvadājumus centīsies pārorientēt uz elektrodzinējiem ap 2026. gadu 0
Tuvāko gadu laikā Latvijā plānots attīstīt elektrostaciju tīklu kravas automašīnu uzlādei, aģentūrai LETA pavēstīja Satiksmes ministrijas (SM) Autoceļu infrastruktūras departamenta direktors Tālivaldis Vectirāns.
Viņš pauda, ka pārklājumu paredzēts veidot no apmēram 30 stacijām, kas būtu izvietotas uz lielajiem ceļu tīkliem tā, lai noslogotākajos posmos tās būtu apmēram 60 kilometru attālumā viena no otras, bet mazāk noslogotajos – 100 kilometru attālumā. Šāda veida projekts, pēc Vectirāna vārdiem, “varētu kļūt taustāms” ap 2026.gadu.
“Stacijas varētu arī apvienot ar drošām stāvvietām kravas automobiļiem, lai vadītājiem būtu kur atpūsties un būtu uzreiz nevis tā ātrā uzlāde, bet lēnā nakts uzlāde, kamēr tas vadītājs guļ vai atpūšas. Attiecīgi arī tas, protams, viss jāpapildina ar dažādiem servisa centriem, lai būtu pēc iespējas interesantāk,” sacīja SM pārstāvis.
Autoceļu infrastruktūras departamenta direktors pauda, ka sākotnēji šāda infrastruktūra būtu jāuztur valstij, līdzīgi kā tas patlaban tiek darīts ar standarta elektroauto uzlādes punktiem, tomēr ar laiku šādu staciju tīklu varētu pārvērst privātā biznesā.
SM pārstāvis arī skaidroja, ka šāda veida tīklu plānots izvietot dažādos Latvijas reģionos – ne tikai virzienā no Ziemeļiem uz Dienvidiem un ap Rīgu, bet arī Latgalē, kas ir svarīga ceļiem no Igaunijas uz Lietuvu, kā arī Kurzemē, kur pieejamas ostas un ceļš uz Lietuvu, kas ved cauri Liepājai.
Vectirāns pauda pārliecību, ka šī iniciatīva attaisnosies: “Konkurence notiks, jo arī Eiropas Savienība ir uzlikusi dzelžainu rāmi arī ražotājiem. Viņi, grib vai negrib, bet virzīsies uz šo piedāvājuma rāmi, un tas iet roku rokā – gan lādēšana, gan automobiļi.”