Kravu autopārvadājumu nozarē būtiska problēma ir vadītāju trūkums 4
Kravu autopārvadājumu nozarē Latvijas uzņēmumi vēl aizvien saskaras ar autovadītāju trūkumu, kas būtiski ietekmē nozares attīstību, aģentūrai LETA pauda Autotransporta direkcijas valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš.
Viņš norādīja, ka galvenie kravu autopārvadājumu tirgu raksturojošie rādītāji ir kravu apgrozība, ko veikuši Latvijas pārvadātāji, licencēto pārvadātāju un transportlīdzekļu skaits, kā arī izsniegto atļauju skaits.
Arī šogad dominēja autopārvadājumu tirgi, kas ir tuvāk Latvijai, piemēram, Lietuva, Igaunija, Krievija un Vācija. Tomēr Latvijas uzņēmumi joprojām saskaras ar būtisku sarežģījumu, kas ietekmē nozares attīstību, – profesionālu autovadītāju trūkumu.
Šī gada pirmajā pusgadā kravu apgrozības apjoms sasniedza jau 7124,5 miljonus tonnkilometru, kas, salīdzinot ar analogu periodu pērn, ir pieaugums par 2,2%.
Godiņš norādīja, ka tāpat pēdējo trīs gadu laikā vērojams autopārvadātāju un transportlīdzekļu skaita pieaugums. Pērn ar starptautiskajiem un iekšzemes kravu komercpārvadājumiem nodarbojās 4573 pārvadātāji. To skaits, salīdzinot ar 2017.gadu, ir pieaudzis par 5,8%. Šogad licencēto kravu pārvadātāju skaits jau ir sasniedzis 4743.
Savukārt licences kartīšu un Eiropas Kopienas atļaujas kopiju skaits, kas tiek izsniegtas par katru kravas transportlīdzekli, pērn pieauga par 1,8%, kopumā sasniedzot 21 401.
“Lai arī Latvijā reģistrēto transportlīdzekļu skaits kopumā palielinās, pieaugums nav tik liels kā Lietuvā.
Lietuvā kārtība attiecībā uz autovadītāju piesaisti no trešajām valstīm ir vienkāršotāka,” pauda Godiņš.
Autotransporta direkcija ir vienotas valsts politikas realizētāja pasažieru un kravu pārvadājumu jomā. Tās darbība galvenokārt saistīta ar sabiedriskā transporta – pasažieru pārvadājumu ar autobusu un vilcienu – plānošanu, licenču izsniegšanu kravu un pasažieru komercpārvadājumiem un atļauju izsniegšanu starptautisko pārvadājumu veikšanai.