Krauze par “Rail Baltica” būvniecību: “Neviens vispār nerunā par vilcieniem, tagad runā tikai par pamattrasi” 86

“ZZS pozīcija ir skaidra, ka mums ir vajadzīgs finansēšanas plāns, respektīvi, kā attiecīgi valsts var nofinansēt šo lielo projektu. Visiem nav noslēpums, ka sākumā runāja par 1,9 miljardien [eiro], tagad jau dažādās versijās runā par līdz pat 10 miljardiem. Tā summa kopumā ir milzīgi pieaugusi,” tā intervijā TV24 raidījumā “Dienas personība ar Veltu Puriņu” atzina zemkopības ministrs Armands Krauze (ZZS), runājot par dzelzceļa līnijas “Rail Baltica” būvniecības projektu.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
2025. gads sola “stabilu melno svītru” 5 zodiaka zīmēm
Kokteilis
Kuras dāvanas īpaši nes laimi un labklājību? 4 padomi labām dāvanām
TV24
Ēķis: Tas ir ģēnijs, kurš izdomāja, ka Latvija būs dronu koalīcijas vadītāja. Bet… liela daļa šo dronu ir nederīgi 12
Lasīt citas ziņas

Pagaidām neesot skaidrs “Rail Baltica” finansēšanas plāns un avoti, kā arī tas, cik lielu ekonomisko labumu šis projekts dos. “Politiski mēs atbalstām. Es domāju, jebkurš Latvijas iedzīvotājs gribētu Rīgā iekāpt ātrvilcienā un pēc neilga laika izkāpt ārā Berlīnē. Bet tam vilcienam tomēr ir jābūt arī pelnošam! Jo šobrīd nav pilnīgas skaidrības, kādi vilcieni tur brauks? Neviens vispār nerunā par vilcieniem, tagad runā tikai par pamattrasi,” norādīja zemkopības ministrs Krauze.

Krauze intervijā TV24 uzsvēra, ka neviens vēl neesot atbildējis uz jautājumu, cik izmaksās vilcienu uzturēšana gada laikā. “Vai valstij būs jāmaksā dotācijās pieci, 50 vai 100 miljoni [eiro]? ZZS pozīcija ir tāda – kamēr nav skaidri skaitļi un kā šis projekts tiks finansēts, mēs to atbalstīt nevaram,” skaidroja Krauze.

CITI ŠOBRĪD LASA

Zemkopības ministrs vēl pauda arī savu personīgo viedokli par šo “Rail Baltica” projektu, sakot, ka kamēr netiek visai sabiedrībai prezentēts skaidrs finansēšanas plāns, tad šis projekts “uz gadu ir jāiesaldē”. Krauze piebilda: “Kā mēs varam pieņemt lēmumu, ja nav naudas? Nevaram!”

Jau vēstīts, ka Saeima šogad 13.jūnijā pēc 34 deputātu priekšlikuma nolēma izveidot parlamentārās izmeklēšanu komisiju par “Rail Baltica” projekta virzībā pieļautajām kļūdām. Komisijai noteikts sešu mēnešu darba termiņš.

Tāpat vēstīts, ka atbilstoši Baltijas valstu augstāko revīzijas iestāžu īstenotajam “Rail Baltica” projekta situācijas izpētes ziņojumam patlaban nav skaidrības par “Rail Baltica” dzelzceļa līnijas ekspluatācijas un pārvaldīšanas modeli.

Atbilstoši “Rail Baltica” izmaksu un ieguvumu jaunākās analīzes datiem dzelzceļa līnijas kopējās izmaksas Baltijā var sasniegt 23,8 miljardus eiro, tostarp projekta pirmās kārtas izmaksas Baltijā varētu veidot 15,3 miljardus eiro, no tiem Latvijā – 6,4 miljardus eiro. Iepriekšējā izmaksu un ieguvumu analīzē 2017.gadā tika lēsts, ka projekts kopumā izmaksās 5,8 miljardus eiro.

Latvijā “Rail Baltica” pamatlīnijas būvniecību plānots sākt 2024.gadā.

“Rail Baltica” projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Reklāma
Reklāma

Pilnu TV24 raidījumu “Dienas personība ar Veltu Puriņu” variet skatīties video šeit:

"Rail Baltica" Rīgas Centrālā mezgla būvlaukums, 05.12.2023
SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.