Krāslavas avārijā bojāgājušo bēru izdevumus segs no OCTA Garantijas fonda 0
Jaungada naktī Krāslavas novadā traģiskajā autoavārijā bojāgājušo jauniešu bēru izdevumus paredzēts segt no sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas Garantijas fonda līdzekļiem, aģentūrai BNS pavēstīja Latvijas Transportlīdzekļu apdrošināšanas biroja (LTAB) valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics.
Lai arī ekspertīzē vēl nav noskaidrota persona, kura autoavārijas brīdī atradās pie transportlīdzekļa stūres, bojāgājušo radinieki jau var pieteikt zaudējumu atlīdzību sakarā ar cietušās personas apbedīšanu.
Likums paredz, ka zaudējumi tiek atlīdzināti par tām personām, kas nav negadījuma izraisītāji, šajā gadījumā tie būtu visi pasažieri, un apbedīšanas izdevumus aprēķina ne mazāk kā astoņu minimālo mēnešalgu apmērā.
“Šajā summā ietilpst arī tās izmaksas, ko veic valsts un pēc tam kompensē OCTA. Ja faktiskā apbedīšanas izdevumu summa ir lielāka, tiek aprēķināti faktiski iztērētie un dokumentāri apliecinātie saprātīgie izdevumi,” pastāstīja Stengrevics
Kopējā iespējamā apbedīšanas izdevumu summa ir apmēram 10 tūkstoši latu.
No fonda līdzekļiem 2011.gadā LTAB izmaksājis vairāk nekā 910 tūkstošus latu, tostarp par personai nodarīto zaudējumu ‒ 294 tūkstoši latu, bet 2010.gadā no kopējās izmaksātās 1,3 miljonu latu zaudējumu atlīdzību summas gandrīz 425 tūkstoši latu izmaksāti ceļu satiksmes negadījumos cietušajām personām.
OCTA Garantijas fonda līdzekļus administrē LTAB, un šo fondu veido atskaitījumi no apdrošinātāju pārdotajiem OCTA līgumiem. LTAB apkopotā statistika liecina, ka patlaban uz Latvijas ceļiem ir aptuveni 2‒3% transportlīdzekļu bez OCTA.
Jau vēstīts, ka 1.janvāra agrā rītā Krāslavas novadā ceļa posmā Izvalta–Šķeltava notika avārija, kurā gāja bojā septiņi 16–19 gadu veci jaunieši. Seši no viņiem atradās auto salonā, bet viens – bagāžniekā.
Traģiskais negadījums notika, kad vieglā automašīna “Mazda” ceļa līkumā nobrauca no ceļa un iebrauca upē. Glābēji atrada auto, kas bija ar jumtu uz augšu. Visi pasažieri jau bija zaudējuši dzīvību.
Vēlāk atklājās, ka jaunieši braukuši ar auto, kuram bija vasaras riepas, turklāt sliktā stāvoklī.
Valsts policijas priekšnieks Ints Ķuzis iepriekš uzsvēris, ka nevienam no bojāgājušajiem jauniešiem nebija auto vadītāja tiesību un galvenie pamata cēloņi avārijai bijuši braukšanas ātrums un sliktais auto tehniskais stāvoklis, jo vairākus gadus nebija veikta tehniskā apskate.