Padomi, kā neiekrist krāpnieku nagos pa telefonu 21
Eksperti dod padomu – uzdodiet kādu drošības jautājumu, ko zināt tikai jūs un jūsu tuvinieks, jo, lai gan mākslīgais intelekts ir gudrs, tas vēl nevar zināt visu. Piemēram, “Kā sauc tavu pirmo rotaļu lācīti?” vai “Cik kaulus tu esi salauzis un kā?”.
Nejautājiet, piemēram, “Kas ir jūsu adreses pirmā rindiņa? vai “Kā sauc jūsu pirmo mājdzīvnieku?”, jo krāpnieki var piekļūt šāda veida informācijai, kas bieži atrodama internetā, lai veiktu pirkumus tiešsaistē un atkoptu kontu.
Vienojieties par paroli ar ģimenes locekļiem: tomēr jāņem vērā, ka reālas avārijas gadījumā jūsu bērns var neatcerēties vai skaļi nepateikt paroli, tāpēc tas var nebūt uzticamākais risinājums.
Nolieciet klausuli un sakiet viņiem, ka atzvanīsiet: ja esat saņēmis zvanu un jums ir aizdomas, ka tas nav īsti viņi, sakiet, ka noliksit klausuli un sazināsieties ar viņiem. Tālruņa numuru var viltot ienākošajiem zvaniem, bet ne izejošajiem zvaniem. Tāpēc paši izmantojiet savu tālruni saziņai ar savu bērnu, lai pārliecinātos, ka tas ir viņš.
Nekad nesniedziet nekādus bankas datus pa tālruni: nekad neizpaudiet bankas informāciju pa tālruni vai īsziņām/e-pastu pat likumīgos apstākļos, jo tas palielina risku, ka kāds ļaunprātīgi izmantos vai nejauši nopludinās jūsu sensitīvo informāciju. Tas ir normāli, ja jūsu bērns prasa naudu, taču, ja rodas aizdomas, piezvaniet viņam un pārliecinieties, ka viss ir kārtībā.