Foto: Shutterstock

Novērtēt preci ir atļauts 7

Saskaņā ar Patērētāju tiesību aizsardzības likumu (PTAL) patērētājs var noteiktā termiņā (14 dienu laikā) izmantot atteikuma tiesības un, nesniedzot nekādus pamatojumus, atkāpties no distances līguma. Tik jaudīgas tiesības patērētājiem tiek piešķirtas tikai īpašos gadījumos, piemēram, iepērkoties internetā, jo šādos gadījumos nav iespējams novērtēt saņemto sūtījumu klātienē. Ja arī prece ir kvalitatīva, tai nav ražošanas defektu, patērētājam ir tiesības atteikties no tās un atgriezt to komersantam.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Personības TESTS. Kādu iespaidu tu par sevi radi? Šis attēls palīdzēs tev to noskaidrot
Kokteilis
3 visbīstamākās zodiaka zīmju pārstāves, kas bez sirdsapziņas pārmetumiem var atņemt citas vīrieti
Veselam
Liekie kilogrami neatkāpjas ne pa kam? 4 pazīmes, ka jūsu vielmaiņa nedarbojas pareizi
Lasīt citas ziņas

Latvijas Patērētāju interešu aizstāvības asociācijas (PIAA) pārstāvis Andrejs Vanags norāda: “Normālā situācijā komersants atdod patērētājam naudas summu pilnā apmērā un ar to viss noslēdzas. Tomēr šajā gadījumā “TVshopExtra.lv” piekopa negodīgu komercpraksi, jo patērētājai atgrieza tikai 50% no preces pirkuma maksas, paskaidrojot, ka videoreģistrators ir acīmredzot lietots. Interneta veikals patērētājai izmaksāja 40,85 eiro un atlikušos 34,45 eiro paturēja sev (summa tiek aprēķināta kopā ar piegādes izmaksām).”

Saskaņā ar likumu persona, kura iepērkas internetā, ir tiesīga to novērtēt (piemērīt apģērbu/apavus, iedarbināt elektrotehniku), tomēr nedrīkst, piemēram, valkāt apģērbu 14 dienas un tad to atgriezt atpakaļ. Speciālists izskaidro: “Veikalam ir jāpierāda tas, ka atgrieztā prece ir acīmredzami nolietota, un tik dīvainas interpretācijas, kādas izmanto “TVshopExtra.lv”, nav pieņemamas. Piemēram, tāda, ka iepakojums tika atvērts vai uz preces ir redzamas putekļu pēdas. Komersantam, pie kura prece atrodas, ir jāspēj pierādīt, ka tā patiešām tika lietota. Turklāt, kā liecina PTAC lēmums par negodīgu komercpraksi, šādu pieeju komersants izmantoja attiecībā arī uz citiem patērētājiem.”

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.