Foto: Shutterstock

Krāpjas un iekļūst melnajā sarakstā 7

Baiba Zaļupe interneta veikalā “TVshopExtra.lv” iegādājās auto videoreģistratoru (ierīci, kas filmē uz ceļa). Saņemtais iepakojums tika atvērts un prece ieslēgta, bet, saprotot, ka pirkums neatbilst prasībām, nākamajā dienā tas tika atgriezts komersantam. Tā kā prece netika lietota, patērētāja vēlējās saņemt atpakaļ pilno preces summu.

Reklāma
Reklāma

Solīts makā nekrīt

Kokteilis
Personības TESTS. Kādu iespaidu tu par sevi radi? Šis attēls palīdzēs tev to noskaidrot
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
Veselam
Liekie kilogrami neatkāpjas ne pa kam? 4 pazīmes, ka jūsu vielmaiņa nedarbojas pareizi
Lasīt citas ziņas

Šāda prakse tiek piekopta saskaņā ar atteikuma tiesībām, kuras patērētājiem tiek piešķirtas, veicot distances pirkumu. Tomēr “TVshopExtra.lv” nerespektēja patērētājas lūgumu un atdeva tikai 50% no pirkuma vērtības, lai gan interneta veikala mājaslapā tiek teikts, ka pircējam ir iespēja izmantot atteikuma tiesības 14 kalendāro dienu laikā. “Preces atgriešanas gadījumā visa par preci veiktā samaksa, tajā skaitā veiktā samaksa par preces piegādi, tiks atgriezta pircējam,” rakstīts “www.tvshopextra.lv”.

B. Zaļupe skaidro, ka komersanta sniegtā informācija ir maldinoša: “Šajā interneta veikalā iegādājos videoreģistratoru, kas maksāja 75 eiro. Kad saņēmu to un aplūkoju, sapratu, ka tas nav atbilstošs manām prasībām, jo parastā veikalā šādu ierīci var iegādāties daudz lētāk, par aptuveni 20 eiro. Nākamajā dienā, izmantojot atteikuma tiesības, preci nosūtīju atpakaļ. Pēc salīdzinoši ilga laika saņēmu vēstuli no komersanta, ka nauda netiks atgriezta, jo prece esot pamatīgi nolietota. Tie bija meli, jo vienīgais, ko darīju, – atvēru iepakojumu un ieslēdzu ierīci. Saskaņā ar likumu tas nav aizliegts. Gan vairākkārt zvanīju, gan rakstīju vēstules šai firmai, bet pretī saņēmu tikai anketu, kurā bija jānorāda mans bankas konts un jāparakstās par to, ka piekrītu viņu nosacījumiem – man tiks atdota tikai puse cenas no iegādātās preces summas. Protams, es nepiekritu šādam nosacījumam un norādīju, ka sūdzēšos Patērētāju tiesību aizsardzības centrā (PTAC). Tomēr viņiem bija vienalga, joprojām neesmu saņēmusi savu naudu atpakaļ.”
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.