Foto: LETA/Evija Trifanova

KP: Vai “Rimi” un “Maxima” nepamatoti apšauba maizes kvalitāti? 0

Konkurences padome (KP) tirgus uzraudzībā konstatējusi nepilnības maizes piegādē “Rimi Latvija” un “Maxima Latvija” mazumtirdzniecības tīklos, kas vieš bažas par to rīcības atbilstību Negodīga mazumtirdzniecības prakses aizlieguma likumam (NMPAL), aģentūru LETA informēja KP.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
“Varēja notikt ļoti liela nelaime…” Mārupes novadā skolēnu autobusa priekšā nogāzies ceļamkrāns 5
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
Lasīt citas ziņas

KP konstatējusi, ka atsevišķu piegādātāju un noteiktu mazumtirgotāju sadarbībā regulāri notiek maizes un miltu izstrādājumu atpakaļatdošana, par cēloni norādot kvalitātes problēmas. Vienlaikus, darījumos ar citiem mazumtirgotājiem, tiem pašiem piegādātājiem “nekvalitatīvas” produkcijas intensīva atpakaļatdošana netika konstatēta.

“Šādas prakses regularitāte rada bažas par mazumtirgotāju rīcības tiesiskumu, izmantojot preču atpakaļatdošanas nosacījumu kā pastāvīgu risinājumu, nevis izņēmumu, kā to paredz Negodīga mazumtirdzniecības prakses aizlieguma likums,” norāda KP.

CITI ŠOBRĪD LASA

KP secināja, ka ne visos gadījumos, kad mazumtirgotāji izraksta atpakaļ atdošanas pavadzīmes, tie noformē aktus/pretenzijas lapas, kur gan piegādātāja, gan mazumtirgotāja pārstāvji ar saviem parakstiem apliecina, ka prece ir bijusi nekvalitatīva. Tāpat mazumtirgotāji nedokumentē preces piegādes laiku.

Papildus KP konstatēja, ka mazumtirgotāju un piegādātāju sniegtā informācija par maizes degustāciju biežumu un skaitu nesakrīt. Maizes degustāciju uzskaites kārtība veikalos bija neizsekojama un neefektīvi kontrolēta. Tādējādi nebija iespējams noteikt, vai pavadzīmes ar nulles vērtību, ko parasti piegādātāji sagatavo degustācijas precēm, izrakstītas par notikušām degustācijām vai ar slēptu mērķi apmainīt atvestās preces pret tām, kurām beidzies derīguma termiņš, radot bažas par Negodīgā mazumtirdzniecības prakses aizlieguma likumā ietvertā preču atpakaļ atdošanas aizlieguma neievērošanu.

KP pēc tirgus uzraudzībā konstatētajām nepilnībām maizes piegādei mazumtirdzniecībā aicinājusi “Rimi Latvia” un “Maxima Latvija” uzlabot iekšējos kontroles procesus. Vienlaikus KP atgādina pārējiem mazumtirgotājiem par nepieciešamību korekti piemērot Negodīga mazumtirdzniecības prakses aizlieguma likuma regulējumu, atturoties no darbībām, kas var liecināt par to iepirkuma varas ļaunprātīgu izmantošanu.

KP tirgus uzraudzības mērķis bija izvērtēt, vai mazumtirgotāju un maizes piegādātāju sadarbība atbilst likuma tvērumam, konstatēt problēmas maizes piegādēs mazumtirdzniecībā un sniegt iespējamos risinājumus. Padziļināti KP vērtēja piegādātāju loģistikas pakalpojumu sniegšanu, maizes atpakaļ atdošanas gadījumus un degustāciju kārtību mazumtirgotāju veikalos.

KP pieprasīja informāciju no 15 mazumtirgotājiem, kas saimniecisko darbību veic ikdienas patēriņa preču mazumtirdzniecības jomā un uz kuriem attiecas Negodīga mazumtirdzniecības prakses aizlieguma likuma regulējums, kā arī 19 piegādātājiem, kas darbojas maizes ražošanas, svaigi ceptu mīklas izstrādājumu un kūku ražošanas sektorā.

Reklāma
Reklāma

KP plāno veikt atkārtotu pārbaudi 2021.gadā, lai pārliecinātos, ka praksē tiek ievēroti tirgus uzraudzības ieteikumi un norādījumi.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.