KP aizdomas par karteļa veidošanu divos būvmateriālu tirdzniecības uzņēmumos 0
Konkurences padome (KP) aizdomās par karteļa veidošanu 10.jūlijā veikusi procesuālās darbības – nepieteiktu apmeklējumu jeb inspekciju – divos būvmateriālu tirdzniecības uzņēmumos, kuru nosaukumus neatklāj.
KP informēja, ka izmeklēšanas darbības veica lietas izpētes ietvaros, pamatojoties uz aizdomām par iespējamu pārkāpumu konkrēto uzņēmumu darbībā. KP rīcībā esošā sākotnējā informācija liecina, ka procesā iesaistītie uzņēmumi ir īstenojuši smagāko konkurences tiesību pārkāpumu – aizliegtu karteļa vienošanos – un saskaņojuši savus piedāvājumus vairākos publisku personu rīkotos iepirkumos Latgalē.
KP informēja, ka inspekcija ir viens no pirmajiem soļiem pēc pārkāpuma lietas ierosināšanas, un tās mērķis ir iegūt pierādījumus par uzņēmumu iesaisti pārkāpumā.
“Inspekcijas veikšana neapstiprina uzņēmumu vainu, kā arī nenorāda uz izpētes iznākumu. Tāpat KP informē, ka procesā iesaistītajiem uzņēmumiem pirms iestādes lēmuma pieņemšanas ir tiesības uz aizstāvību un sava viedokļa sniegšanu,” norāda KP.
Konkurences pārkāpumu izmeklēšana var ilgt līdz diviem gadiem. Izpētes ilgums ir atkarīgs no dažādiem faktoriem, tajā skaitā lietas sarežģītības un procesā iesaistīto dalībnieku sadarbošanās līmeņa.
KP aicina ziņot ikvienu ar aizdomām par iespējamiem konkurences pārkāpumiem, piemēram, aizliegtām vienošanām vai dominējošo uzņēmumu ļaunprātīgu tirgus varas izmantošanu. To esot iespējams darīt arī anonīmi iestādes tīmekļa vietnē www.kp.gov.lv. Savukārt, ja uzņēmums ir iesaistījies konkurentu aizliegtā vienošanā, tad pārkāpējiem ir iespējams pieteikties Iecietības programmai un pretendēt uz atbrīvojumu gan no naudas soda, gan lieguma piedalīties iepirkumos.
Karteļi ir smagākais konkurences tiesību pārkāpums, kuru rezultātā preču un pakalpojumu cenas tiek noteiktas nevis individuāli, bet uzņēmumiem sarunājot tiem izdevīgos cenu līmeņus, ko piedāvāt pircējam. Tāpat karteļa pārkāpumi var izpausties arī citos veidos, piemēram, uzņēmējiem vienojoties par tirgus sadali, dalības nosacījumiem publiskajos iepirkumos vai apmainoties ar komercinformāciju, kas atklāj uzņēmumu attīstības stratēģijas.