Kossovičs par jauno iniciatīvu: “Daudzi vecāki, kuri to parakstījuši, mājās ļauj bērniem stundām “sēdēt” viedierīcēs” 10
Jau ziņojām, ka sabiedrības iniciatīvu portālā “Manabalss.lv” tiek vākti paraksti par personīgo viedierīču izmantošanas aizliegumu sākumskolās un pamatskolās, lai sevišķi jaunākajās klasēs bērni vairāk koncentrētos mācībām.
Iniciatīvas iesniedzējs Jānis Viegliņš norāda, ka iniciatīvas mērķis ir panākt, lai bērni skolā socializētos ar citiem bērniem un vairāk piedalītos skolas aktivitātēs, lai bērns, atrodoties skolā, domātu par skolu, nevis par sava virtuālā sociāla tēla sekotājiem. Viegliņš norāda, ka viedierīces bērnu vidē ir kļuvušas arī par neveselīgu prestiža simbolu un sāncensības iemeslu. Virtuālās vides ietekmes mazināšana skolas laikā noteikti būs labvēlīga bērnam sevišķi svarīgajā personības un emocionālās noturības, kultūras, ētikas un apziņas par sevi veidošanās vecuma posmā.
Mārtiņš Kossovičs, Rīgas domes deputāts, “Progresīvie” frakcijas vadītājs, uzņēmējs, TV24 raidījumā “Preses klubs” norāda: “Es saprotu, ka šī ir tāda seksīga tēma, kura parakstus ātri savāktu, bet es tomēr aicinu apdomāt.”
Protams, skolā, stundu laikā, tas nebūtu jādara, ja vien tas nav nepieciešams mācību procesam, viņš pauž savu nostāju, bet uzsver skolas pedagogu atbildību. Par piemēru viņš min kādas skolas pieeju – stundas sākumā telefonus ar izslēgtu skaņu ievietot speciālās kastītēs.
“Es esmu pret aizliegumiem,” viņš turpina, “nav mūsu valstij viss jānorobežo, jānosaka – cikos mostamies, cikos ieslēdzam telefonu, cikos ēdam pusdienas, un ceturtdienas ir zivju dienas.”
Skolas ir pietiekami aprīkotas ar viedajām tehnoloģijām un spēj mācību procesā neizmantot skolēnu pašu viedierīces, norāda Viegliņš. Tāpat skolās ir dežuranti, kuri var bērnu pasaukt vai nodot ziņu, ja tam mācību laikā zvana vecāki. Pēc mācībām skolā par bērna drošību, izglītošanu, audzināšanu atbild vecāki, un tie jau var lemt – lietot vai nelietot viedtālruni ģimenē.
Viedierīču izmantošana vakara stundās, bērnam atrodoties mājās, negatīvi ietekmē viņa koncentrēšanās spējas un mācību materiāla apguvi skolā, skaidro
Tāpēc Viegliņš aicina veikt attiecīgus grozījumus Izglītības likumā.
Šāds jauninājums paredzami uzlabos sekmes, veicinās bērnu veselīgāku attīstību un mazinās nelabvēlīgu un kaitīgu saturu sociālajos tīklos un tā ietekmi uz bērniem un skolas dzīvi, uzskata Viegliņš.