Kosmētikas ražotāja “Dzintars” zaudējumi pieauguši 2
Pērn saruka kosmētikas ražotāja “Dzintars” apgrozījums un palielinājās zaudējumi, liecina “Firmas.lv” informācija.
Uzņēmums pērn apgrozīja 5,91 miljonu eiro, kas ir par 6% mazāk nekā 2014.gadā, kad apgrozījums bija 6,35 miljoni eiro. Tikmēr uzņēmuma zaudējumi pērn pieauga līdz 2,63 miljoniem eiro, kas ir par 76% vairāk nekā 2014.gadā, kad uzņēmuma zaudējumi bija 1,49 miljoni eiro.
Vadības ziņojumā teikts, ka pagājušajā gadā par 1% augusi uzņēmuma tirgus daļa Latvijā, bet eksportā piedzīvots kritums par 23%, kas ir saistīts ar kara stāvokli Ukrainā un Krievijas rubļa devalvāciju. Uzņēmums turpināja optimizēt izmaksas.
Pagājušajā gadā uzņēmums pārvaldīja 46 tirdzniecības vietas. Patlaban darbojas arī 62 franšīzes veikali, kas atrodas Baltkrievijā, Ukrainā, Krievijā, Kazahstānā un Baltijas valstīs. Tāpat uzņēmums turpina ieguldīt līdzekļus jaunu produktu izstrādē un ražošanā.
Uzņēmuma “Dzintars” galvenā stratēģijā ir turpināt zīmola produktu virzību no masu uz “premium” klasi, norādīts vadības ziņojumā.
“Dzintars” vēsture sākusies 19.gadsimta vidū, kad tika likti pamati parfimērijas un kosmētikas rūpniecības nozarei Latvijā. 1849.gadā Rīgā tika dibināta Heinriha Ādolfa Brigera ziepju un parfimērijas fabrika, kas ražoja ziepes, sveces.
1991.gada 19.oktobrī notika AS “Dzintars” dibināšanas sapulce. Uzņēmuma pamatkapitāls ir 2 817 456 eiro. AS “Dzintars” lielākie akcionāri ir Iļja Gerčikovs – 69,2% akciju, kā arī Dānijas iedzīvotājs Janeks Vaclavs Kozeluhs – 9,3%.