Kopīgu militāru iepirkumu jomā Latvija varētu arī sadarboties ar Skandināvijas valstīm 0
Tiek izvērtēta iespēja militāro iepirkumu jomā sadarboties ne tikai ar Igauniju un Lietuvu, bet arī ar Skandināvijas valstīm, šorīt intervijā Latvijas Radio sacīja Nacionālo bruņoto spēku komandieris (NBS) Leonīds Kalniņš.
Kalniņš atzina, ka lēnām uzlabojas situācija par kopīgu militāru iepirkumu rīkošanu starp Baltijas valstīm, jo tas būtu dīvaini, ja starp valstīm no viena reģiona un ar kopīgiem mērķiem nebūtu cieša sadarbība aizsardzības jomā. “Tāpēc mēs pamazām ejam uz to, ka nopērkam līdzvērtīgu, vai tādu pašu militāru tehniku kā kaimiņvalstīs,” piebilda Kalniņš.
Tomēr viņš arī piebilda, ka līdzīgi partneri kopīgas militāras tehnikas iegādē tiek meklēti starp Skandināvijas valstīm, it īpaši jautājumos par munīcijas un bruņotas tehnikas iegādi.
Kalniņš atzina, ka militārtehnikas tirgus ir tik dažāds un vislabākā piedāvājuma tā iegādei nav, tāpēc ir jāatrod ceļš, lai izvēlētos labāko un to vislabāk izdarīt ar kopīgiem spēkiem, it sevišķi valstīm no viena reģiona.
“Latvijas armija resursu ziņā ir krietni labāk nodrošināta un arī šogad budžets aizsardzībai palielināts par 60 miljoniem eiro, bet tas nenozīmē, ka mēs tagad izvēlēsimies iet izšķērdības ceļu,” piebilda Kalniņš.
Jau ziņots, ka Aizsardzības ministrija (AM) nolēmusi pārtraukt aptuveni 200 miljonus eiro vērto iepirkumu par bruņoto automašīnu piegādi un neslēgt līgumu ar konkursā uzvarējušo Somijas kompāniju “Oy Sisu Auto Ab”, tāpēc rīkos jaunu transportlīdzekļu iepirkumu.
AM iepirkuma komisija ir nolēmusi pārtraukt iepirkumu par 4×4 vieglo un vidējo taktisko transportlīdzekļu iegādi.
Iepirkuma komisija ir secinājusi, ka Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) konstatētās nepilnības esošā iepirkuma procesa ietvaros nav iespējams novērst un, saskaņā ar Aizsardzības un drošības jomas iepirkumu likumu, sarunu procedūra ir jāpārtrauc.
Sūdzības par iepirkuma konkursa rezultātiem bija iesnieguši divi iepirkumā neuzvarējušie uzņēmumi – Dienvidāfrikas kompānija “Paramount International Marketing” un ASV uzņēmums “AM General LLC”.