Kontrabandu noslēpt grūtāk: sistēma pati nosūta uz papildus pārbaudēm 0
Transportlīdzekļu un konteineru automātiskās identificēšanas sistēma ieviesta pirms 14 gadiem, bet nu pabeigta tās modernizēšana un paplašināšana. Valsts ieņēmuma dienestā (VID) uzsvēra, ka sistēma palīdz ne tikai preču kontrabandas apkarošanai, bet arī pārrobežu noziedzības apkarošanai.
Par to, ka asfalta posmā uzreiz pēc robežas šķērsošanas iebūvēti ass svari, vizuāli nekas neliecina. Tomēr kravas auto to šķērso lēnām un šajā brīdī tas tiek gan nosvērts, gan nofilmēts.
VID Muitas pārvaldes Latgales muitas kontrolpunktu daļas vecākais muitas uzraugs Aigars Briciks stāstīja: “Pirmkārt, salīdzinām numurus – gan priekšējos, gan piekabei. Un tad arī redzami ass svari, cik ir tajos nosvērts, un tad mēs ievadām deklarēto automašīnas svaru.”
Ja, šķērsojot robežu, fiksētais un iepriekš deklarētais svars nesakrīt, automašīnu novirza papildu pārbaudei. Ne vienmēr gan pēc tās atklājas kāds pārkāpums, bet tomēr vidēji katra piektā kravas automašīna tiek nosūtīta uz papildu pārbaudi, atzīmēja muitas uzraugs.
Briciks piebilda: “Lielākoties ir ar degvielu mahinācijas kaut kādas mēģināts darīt. Nu un arī mēģina ievest nedeklarētas cigaretes.”
VID Muitas pārvaldes direktors Raimonds Zukuls skaidroja: “Varētu teikt, ka tā ir viena no mūsu acīm, kas palīdz sargāt ārējo robežu.”
Sistēma Latvijā darbojas 13 vietās – VID muitas kontroles punktos uz Latvijas sauszemes ārējās robežas un ostās, kā arī Valsts robežsardzes kontrolētās trīs robežšķērsošanas vietās, ar šo informāciju dalāmies ar Lietuvu un Igauniju.
LSM.LV