Foto – Valdis Semjonovs

Konstruē motorus elektromobiļiem
 0

Lielākais mašīnbūves uzņēmums Baltijā AS “Rīgas elektromašīnbūves rūpnīca” (AS “RER”) specializējies dzelzceļa ritošajam sastāvam paredzēto vilces elektroiekārtu, kā arī to vadības ierīču ražošanā. Pašlaik uzņēmuma galvenais darbības virziens ir elektrovilcieniem paredzētu elektromotoru un to vadības sistēmu ražošana.

Reklāma
Reklāma

 

Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
Kokteilis
Personības TESTS. Kādu iespaidu tu par sevi radi? Šis attēls palīdzēs tev to noskaidrot
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Lasīt citas ziņas

Starp “RER” pasūtītājiem var minēt Maskavas un Stokholmas metro, kuru vilcieniem tiek izgatavoti elektromotori.

“Tuvākajā nākotnē plānojam palielināt piegādes uz Vāciju, Baltkrieviju un Kazahstānu. Augs eksporta īpatsvars uz citām valstīm, lai gan galvenais tirgus jo-projām paliks Krievija”, stāsta “RER” valdes priekšsēdētājs Nikolajs Jerohovs.

CITI ŠOBRĪD LASA

Pats lielākais sadarbības partneris ir Krievija, no kurienes pienāk lielākā daļa izejvielu un uz kuru tiek sūtīti gandrīz 90% gatavās produkcijas. Uzņēmuma vadītāji uzsver, ka “RER” eksportētā produkcija veido 22% no visa Latvijas rūpniecības eksporta apjoma.

Uzņēmums izveidots uz bijušās rūpnīcas “Provodņik” bāzes (kopš 1888. g.). Kopš 1946. gada rūpnīca ražo dzelzceļa un grīdas bezsliežu elektrotransporta elektroiekārtas Krievijas, NVS un vairāku Eiropas valstu vagonu būvēšanas uzņēmumiem un dzelzceļiem. Vēl no “RER” vēstures var minēt faktu, ka padomju gados tur tika izgatavoti 13 miljoni elektrisko veļas mazgājamo mašīnu “Rīga”. Uzņēmuma telpās izveidots neliels muzejs, kurā var iepazīties ar “RER” un tā priekšteča “Provodņik” vairāk nekā 120 gadus seno vēsturi.

 

Vairāk nekā 90 procenti uzņēmuma akciju pieder Sanktpēterburgas bankai “Baltijskij Bank” un vēl diviem Krievijas pilsoņiem. Ņemot vērā “RER” galveno noieta tirgu un uzņēmuma īpašniekus, saprotama arī Krievijas vēstniecības interese par šo ražotni.

 

Pagājušo ceturtdien klātienē ar “RER” un tās vadību iepazīties bija ieradies Krievijas vēstnieks Aleksandrs Vešņakovs. Viņš uzsvēra ekonomiskās sadarbības nozīmību abu valstu starpā un izteica cerību, ka nākotnē šī sadarbība kļūs arvien ciešāka.

“RER” perspektīvo izstrāžu birojā strādā 46 darbinieki. Viņi nodarbojas ar elektromobiļiem, trolejbusiem un elektrovilcieniem domātu jaunās paaudzes asinhrono elektromotoru un to vadības sistēmu konstruēšanu. Nākotnē “RER” cer būt piegādātāja tādiem autobūves uzņēmumiem kā “AvtoVAZ” Krievijā un “Belaz” Baltkrievijā.

“AvtoVAZ” plāno pievērsties elektromobiļu ražošanai, bet “Belaz” gatavojas saviem lielajiem karjeru kravas automobiļiem nomainīt vecās un smagās hidrauliskās piedziņas sistēmas pret modernākām un vieglākām elektriskām sistēmām. Starp citu, “RER” jau ir pieredze elektromobiļu konstruēšanā. 1980. gada Maskavas olimpiādes vajadzībām sadarbībā ar “RAF” tika izgatavoti 20 elektromobiļi.

Reklāma
Reklāma

 

Uzziņa

Laikā no 2010. līdz 2011. gadam AS “RER” produkcijas piegādes Krievijas tirgum veidoja 86 – 88% no kopējā pārdošanas apjoma, toties 2012. gada 1. ceturksnī Krievijas tirgū piegādāti 91,7% uzņēmuma ražotās produkcijas.

Kopējais AS “RER” realizācijas apjoms 2011 . gadā salīdzinājumā ar 2010. gadu pieaudzis par 169%, un 2012. gada 1. ceturksnī salīdzinājumā ar attiecīgo periodu iepriekšēja gadā – par 140,9%.

2010. gadu uzņēmums pabeidza ar zaudējumiem, 2011. gadā gūtā peļņa bija 0,5 miljoni latu, bet tīrā peļņa par 2012. gada 1. ceturksni salīdzinājumā ar 2011. gada 1. ceturksni pieaugusi piecas reizes.

Darba ražīguma pieauguma temps 2012. gada 1. ceturksnī bija 111,9% pie darba algas pieauguma tempa 103,6%. Saskaņā ar AS “RER” stratēģisko attīstības plānu līdz 2016. gadam tiek plānots ražošanas pieaugums 2,8 reizes salīdzinājumā ar 2010. gada rādītājiem.

Pašlaik AS “RER” strādā 934 darbinieki.

Vidējais strādājošo vecums uzņēmumā ir 50 gadi.

 

 

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.