Konkursa “Latvijas Gada auto 2014” pretendents “Opel Mokka” 0
Par mazo krosoveru klases aizsācēju tiek uzskatīts “Nissan Juke”, kuram pēc divu gadu valdīšanas beidzot rodas sekotāji. Viens no pirmajiem šajā strauji augošajā nišā parādījies “Opel Mokka”, kurš pieteikts arī tradicionālajam konkursam “Latvijas Gada auto 2014”.
Salīdzinājumā ar džūka uzkrītoši atraktīvo dizainu “Mokka” izskatās krietni klasiskāk un tādēļ patiks konservatīvāk noskaņotiem pircējiem. Interjera noformējums veidots jaunākās paaudzes “Opel” modeļu stilā. Centrālā konsole ar daudzajām podziņām pirmajā brīdī daudziem šķiet pārāk grūti uztverama. Taču aprodot šāds risinājums ir gana parocīgs un lietošanā ērts, jo ļauj ātri pārslēgt nepieciešamo funkciju, ilgi nemeklējot dažādās izvēlnēs, kā tas bieži vien ir daudziem mūsdienu automobiļiem. Jāatzīmē, ka salona apdare atstāj ļoti patīkamu, kvalitatīvu iespaidu. Arī plašuma un ērtību ziņā “Mokka” patīkami pārsteidz. Ir gan visai ietilpīgs bagāžas nodalījums, gan ērtas vietas aizmugures pasažieriem. Lai gan automobilis būvēts uz mazās klases modeļa “Corsa” platformas, tas būtībā ir iznācis lielāks un solīdāks, turklāt pilnīgi droši jau var pildīt ģimenes auto funkcijas.
Aprīkojuma ziņā īpašu jaunumu nav. Mazajam krosoveram pieejams plašs komforta un drošības aprīkojums aptuveni tādā pašā līmenī kā kompaktklases modelim “Astra”. Bagāžnieka ietilpība ir 356 litri, un to var palielināt, salokot aizmugures sēdekļus. Līdz ar to auto ir visai universāls un ar plašām salona transformācijas iespējām.
“Opel” markai krosoveru un apvidnieku ziņā līdz šim īpašus panākumus gūt nav izdevies, taču šim modelim ir visai labas izredzes kļūt par veiksmīgu un autobraucēju vidū iecienītu. Protams, to nevajadzētu uzskatīt par apvidus automobili, jo bezceļiem tas nav paredzēts, tāpat kā jebkurš mūsdienu krosovers.
“Opel Mokka” dzinēju rinda sastāv no diviem benzīna agregātiem – 1,6 litru (115 ZS) un 1,4 litru (140 ZS) turbomotora, kā arī 1,7 litru (130 ZS) turbodīzeļa. Pilnpiedziņa pieejama komplektā ar sešpakāpju mehānisko pārnesumkārbu un 1,4 litru benzīna turbomotoru vai 1,7 litru dīzeli. Bet 1,6 litru benzīnnieks var būt tikai priekšpiedziņas izpildījumā, bet sešpakāpju automātiskā pārnesumkārba pieejama vienīgi komplektā ar 1,7 litru dīzeļdzinēju un priekšpiedziņu. Bāzes modelis ar 1,6 litru benzīnnieku un piecpakāpju mehānisko pārnesumkārbu nopērkams par 11 164 latiem, un domājams, ka tieši šī versija būs pati pieprasītākā. Mazos un kompaktos krosoverus pie mums visbiežāk pērk vienkāršākajās modifikācijās ar priekšējo riteņu piedziņu. Tas tādēļ, ka pilnpiedziņa tiem parasti tiek piedāvāta dārgākās komplektācijās ar jaudīgākiem dzinējiem, bet ikdienas lietošanā tā nav īpaši vajadzīga. Tik un tā lielākā daļa apvidnieku jeb krosoveru mūsdienās pārvietojas pa asfaltu. Šāda tipa automobiļu galvenais trumpis ir nedaudz augstāks klīrenss un lielāki riteņi, kas ir īpaši noderīgi uz mūsu bedrainajiem ceļiem. Arī augstāka sēdpozīcija un džipiskais izskats šādiem braucamrīkiem piešķir zināmu prestižu un drošības sajūtu. Pieejamākais “Opel Mokka” ar pilnpiedziņu un 1,4 litru benzīna motoru maksā 14 147 latus.