Konkursa “Latvijas Gada auto 2014” pretendents “Opel Adam” 0
Godu nest “Opel” kompānijas dibinātāja vārdu izpelnījies pats mazākais modelis. Jaunais mazauto “Adam” tikko parādījies vietējo dīleru salonos un ir pieteikts arī “Latvijas Gada auto” konkursam.
Ādamiņš nav vienkāršs mazauto. Tas tiek pasniegts kā stilīgs un atraktīvs lielpilsētas braucamais ar labu aprīkojumu un plašām individualizācijas iespējām. Automobilim vajadzētu patikt Eiropas lielpilsētu modīgajiem iedzīvotājiem, kuri augstu vērtē mūsdienu tehnoloģijas. Savukārt mazie izmēri potenciālo pircēju acīs ir nevis pieticības apliecinājums, bet gan ērtības pilsētas burzmā.
Tipiskākie šā tirgus segmenta pārstāvji ir “Fiat 500” un “Mini”, kas veidoti ar nostalģisku atskatu uz vēsturiskajiem šāda nosaukuma automobiļiem. “Adam” šādu radurakstu nav, tas radīts pilnīgi no jauna.
Automobilis ir 3,70 metrus garš un 1,72 metrus plats, kas mazo trīsdurvju hečbeku padara īpaši piemērotu urbanizētai videi. Salonā formāli ir četras vietas, taču aizmugurē ir visai pašaurs un arī bagāžnieciņš ir mazs. Neko vairāk no šādu izmēru mašīnas arī nevar vēlēties. Priekšā sēdošajiem gan ir visai ērti un komfortabli, turklāt viņi var pilnā mērā izbaudīt visas mūsdienīgā aprīkojuma iespējas.
Salona apdari var veidot pēc īpašnieka gaumes – pieejams plašs spektrs krāsu un dekoru, kā arī stilīgas griestu apdares un gaismas efekti. Arī no ārpuses mazo mašīnīti var izraibināt dažādos veidos ar atšķirīgiem jumta un virsbūves krāsojumiem, kā arī visādiem dizainiskiem dekoriem.
“Adam” var nodrošināt premium līmeņa tehnoloģijas, tostarp jauno “IntelliLink” borta informācijas un izklaides sistēmu, kas lietotājam ļauj savienot savu viedtālruni (“Android” vai “Apple iOS”) ar automašīnu. Mūsdienīgo tehnoloģiju uzskaiti var turpināt ar jaunākās paaudzes automašīnas stāvvietā novietošanas palīgsistēmu, aklās zonas brīdinājuma sistēmu un stūres pastiprinātāja pārslēgšanas sistēmu, kas ļauj izmainīt stūres griešanai pieliekamo spēku. To noteikti novērtēs moderno tehnoloģiju fani, no kuru vidus tad arī tiek cerēts piesaistīt klientus. “Opel” paredz, ka 80 procenti “Adam” pircēju būs privātpersonas, no kuriem vairāk nekā pusei vajadzētu būt jauniem pircējiem. Atšķirībā no Eiropas, kur šādi automobiļi tiešām ir visai iecienīti, pie mums Ādamiņa tirgus izredzes ir visai šaubīgas. Kā zināms, Latvijas apstākļos autobraucēji dod priekšroku lielākiem spēkratiem. Taču tas tikai palielina iespēju kādam izcelties uz vispārējā pelēcīgās masas fona.
“Opel Adam” bāzes modelis ar 1,2 litru 70 ZS benzīna dzinēju maksā 7228 latus. Vēl ir pieejams 1,4 litru benzīna motors ar 88 ZS vai 100 ZS jaudu. Pagaidām piedāvājumā ir vienīgi piecpakāpju mehāniskā pārnesumkārba, bet vēlāk parādīsies arī citi dzinēji un automātiskā transmisija.