Mazumtirdzniecības veikalu tīkls “SPAR” palielinās konkurenci 0
“Latvijas Avīze”, AS “Latvijas Mediji”
Vasarā Latvijā darbu plāno sākt starptautiskais mazumtirdzniecības veikalu tīkls “SPAR”, kas plāno šovasar atvērt pirmos veikalus. Mazumtirgotāju savstarpējā konkurence pieaugs, un pircēji no tās būs tikai ieguvēji.
“SPAR” sāka darbību 1932. gadā ar vienu veikalu Nīderlandē, savukārt patlaban tīklā darbojas vairāk nekā 13 500 veikalu 48 pasaules valstīs. Uzņēmumam ir vairāki apakšzīmoli – tā, piemēram, Eiropā plaši izplatītais “EuroSPAR” ir vidēja izmēra veikals, kas ieņem nišu starp mazajiem veikaliem un lielveikaliem, taču pastāv arī zīmols “InterSPAR”, kas ir tieši lielveikalu zīmols, kā arī “SPAR Express”, kas ir mazo veikaliņu koncepts.
Zināmas attīstības grūtības jaunajam veikalu tīklam varētu radīt tas, ka atšķirībā no daudziem starptautiskajiem tirgotājiem “SPAR” pagaidām nav paziņojis par Krievijas tirgus pamešanu pēc tās uzbrukuma Ukrainai. Šajā sakarā Ukrainas valdība aicinājusi uz “SPAR” veikalu tīkla starptautisko boikotu.