Sajūta ar daudzpunktu zīmi 0
“Gandrīz deviņus gadus kopš Helēnas Demakovas laikiem man valsts līmenī neviens neko nav jautājis par koncertzāli,” teic “Sinfonietta Rīga” mākslinieciskais vadītājs un diriģents Normunds Šnē. Viņš uzsver, ka šobrīd koncertzāles sakarā ir sajūta kā ar daudzpunktu vai jautājuma zīmi, taču Skanstes projekta sakarā izjūt piesardzīgu optimismu – arī tāpēc, ka koncertzāles akustisko kvalitāšu nodrošināšanai iecerēts piesaistīt zviedru speciālistu Janu Ingi Gustavsonu, kurš darbojās arī “Gorā”. “Ceru, ka nomirs variants ar Kongresu nama pārbūvi – tā māja ir totāli nepiemērota simfoniskajai mūzikai, skaņa tur ir vienkārši briesmīga, un neesmu pārliecināts, ka tur var kaut ko uzlabot,” viņš uzsver. Vaicāts, kura pasaules zāle uz pašu atstājusi vislielāko iespaidu, Normunds Šnē piemin Amsterdamas “Concertgebouw”, kurā ieejot uzreiz jūtams, ka māksla ir pats augstākais. Pilnīgs sprādziens mūzikas dzīvē novērojams Polijā, kur pēdējos gados par ES naudu uzceltas vairākas zāles, no kurām ievērojamākā ir Vroclavā. Taču arī Rēzeknes “Gors”, viņaprāt, ir pērle, pasaules līmeņa zāle, kur var izcili baudīt mūziku gan Baltijas, gan Skandināvijas mērogā. “Savukārt Liepājā skaņa ir pārāk kristāliska. Tas saistīts ar apdares materiāliem – Rēzeknē ir ļoti daudz izmantots koks un kombinācija – koks ar betonu – rada skaņas krāsas sajūtu, bet Liepājā ir daudz kailu sienu – līdz ar to skaņa ir asāka, stiklaināka.”