Kadrs no Koko Šanelei veltītās tāda paša nosaukuma filmas.
Kadrs no Koko Šanelei veltītās tāda paša nosaukuma filmas.
Publicitātes foto

Kārnais seksisms 0

30. gadu vidusposma fotogrāfijās Koko izskatās pašpārliecināta, pašpietiekama, mazliet parupja un, protams, stilīga – vislabāk nekā jebkad savā dzīvē. Kad Koko bija jau 50 gadu, viņai uzradās vēl viens kaismīgs mīļākais, kurš beidzot teju vai kļuva par viņas vīru. Tas bija spāņu mākslinieks Pols Iribs. Taču 1935. gadā viņš neveiksmīgi krita tenisa laukumā un acumirklī nomira. Atkal nekā…

Reklāma
Reklāma
TV24
“Laikam par to nevaru stāstīt, bet…” Rajevs atklāj iepriekš nedzirdētu informāciju par Rinkēviča un Trampa telefonsarunu
7 pārtikas produkti, kurus nevajadzētu bieži ēst. Tie ļoti var kaitēt zarnām
“Baidens nolēmis skaisti aiziet no dzīves, paņemot sev līdzi ievērojamu daļu cilvēces.” Medvedevs biedē ar Trešo pasaules karu
Lasīt citas ziņas

Ar ļoti retiem izņēmumiem Koko nekad nemīlēja savas dzīvās manekenes. Viņa teikusi: “Manekenes ir līdzīgas pulkstenim. Tas rāda laiku. Manekenei jārāda kleita, kas viņai uzvilkta mugurā. Viņas ir daiļas, tāpēc arī var strādāt šajā arodā. Taču, ja viņas vēl būtu arī gudras, tad šeit nestrādātu…”

Tostarp neviens Koko biogrāfs nav slēpis faktu, ka viņa bija biseksuāla būtne. Par to arī nebūtu īpaši jābrīnās, jo vēstures fakti liecina, ka praktiski visas slavenās modes dizaineres sievietes bijušas un arī mūsdienās ir vai nu biseksuālas, vai lesbietes, jo – šajā lauciņā nemaz nav iespējams kvalitatīvi strādāt, ja sievietes nemīl arī šajā burtiskajā aspektā.

CITI ŠOBRĪD LASA

Lūk, un šā iemesla dēļ arī Koko bija savas tieši ar seksualitāti saistītās novirzes. Proti, viņa neprātīgi mīlēja vīriešu apģērbu, vispār visu veidu vīriešu lietas un aksesuārus. Viņa nav slēpusi faktu, ka allaž izrakājusi visu savu mīļāko vīriešu garderobi. Piemēram, no Boja skapja viņa ņēma un pati valkāja viņa kreklus, kaklasaites un arī galifē bikses. Daba viņai nebija devusi krūtis, un, jāatzīst, vīriešu apģērbs viņai itin labi piestāvēja. Iespējams, tieši tāpēc viņa vēlāk par kultu padarīja tieši kārnu, slaidu sieviešu modi, visu vēršot taisnu un līdzenu, jeb veidojot to it kā pati sev. Laikā, kad Koko sāka savu triumfa gājienu, valdīja cita mode, tas bija Pakēna, Puarē, Fortūni, Dreko, māsu Kalo laikmets, kad dominēja modeļi ar kuplām krūtīm, sažņaugtu vidukli, ļoti šauri svārki, tunikas, parūkas, garas dārglietu virtenes un tamlīdzīgi. Koko pašai tas vienkārši nederēja.

Starp citu, kārtējais pašas Koko izplatītais mīts ir saistībā ar to, ka pērļu diegus arī izdomājusi tieši viņa. Tā tas gluži nav. Viņa attīstīja, pilnveidoja šo ideju, iemiesoja un sekmīgi pārdeva, taču tā nebija viņa, kas tos ieviesa modē. Šis aksesuārs bija modē jau pirms Koko, un to apliecina neskaitāmas attiecīgā laika fotogrāfijas. Toties nav noliedzams tas, ka viss, kam Koko pieskārās, vēlāk kļuva slavens, un viņa nešaubīgi to piedēvēja sev, ne sprīdi neatkāpjoties no šīs pārliecības. Reiz Koko pilnā nopietnībā apgalvojusi, ka tieši viņa esot izdomājusi apģērbam kabatas…
SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.