Kadrs no Koko Šanelei veltītās tāda paša nosaukuma filmas.
Kadrs no Koko Šanelei veltītās tāda paša nosaukuma filmas.
Publicitātes foto

Chanel No.5 0

…Kad no vairākiem variantiem jaunais aromāts bija izvēlēts, radās jautājums par to, kur to ievietot. Reiz Dmitrijs bija Koko uzdāvinājis krievu degvīna stopu. Kādā mirklī vērīgāk ielūkojusies tajā, viņa pēkšņi izlēma, ka, lūk, te jums arī būs tas flakons, kas tagad ir leģendārs visā pasaulē.

Reklāma
Reklāma
TV24
“Laikam par to nevaru stāstīt, bet…” Rajevs atklāj iepriekš nedzirdētu informāciju par Rinkēviča un Trampa telefonsarunu
“Baidens nolēmis skaisti aiziet no dzīves, paņemot sev līdzi ievērojamu daļu cilvēces.” Medvedevs biedē ar Trešo pasaules karu
7 pārtikas produkti, kurus nevajadzētu bieži ēst. Tie ļoti var kaitēt zarnām
Lasīt citas ziņas

Tiesa, ne viss ar šīm smaržām uzreiz ritēja tik gludi, kā varētu iedomāties. Chanel No.5 bija ātri un vispārēji panākumi, taču izstrādājumu vajadzēja arī attiecīgi ražot un pārdot. Bo netika galā ar lielāka daudzuma izgatavošanu. Tad Koko saistījās ar uzņēmējiem brāļiem Teimeriem, kuri piedāvāja, pirmkārt, padarīt smaržas slavenas visā pasaulē, otrkārt, maksāt Koko 10% no katra pārdotā flakoniņa. Rezultātā Koko kļuva par miljonāri, savukārt brāļi Teimeri – par miljardieriem.

Koko bija izdevies atklāt vismaz kādu no “mūžīgas jaunības” šķautnēm. Viņas smaržas ne tikai nenovecoja, bet galvenais – nepadarīja nevienu to lietotāju vecāku. Iespējams, tieši tāpēc Chanel No.5 neglābjamo upuru sarakstā ir teju vai visas ietekmīgākās un tostarp arī daiļākās gadsimta sievietes. Šis plakanais flakoniņš allaž bija Žaklīnas Kenedijas rokassomiņā, un to bija iecienījusi arī viņas galvenā konkurente Merilina Monro. Piemēram, kad žurnālisti reiz centās noskaidrot, kāds ir Merilinas tērps, kurā viņa vislabprātāk guļ, gadsimta valdzinošākā blondīne pasmaidījusi savu pusinfantili apburošo smaidu un atbildējusi, ka viņai pietiekot ar divām pilītēm Chanel No.5. Šis Merilinas paziņojums izraisīja īstenu furoru, kam sekoja vēl grandiozāki smaržu panākumi. Dažu nākamo dienu laikā nopirka vairākus miljonus flakoniņu.

CITI ŠOBRĪD LASA

Lai arī būtībā runa nav par kādām diženajām vērtībām, vien tikai sievietēm raksturīgo noslieci uz tāda veida masveida ārišķīgām histērijām, tomēr tas ir ļoti zīmīgs fakts, kas runā par labu Koko iedzimtajiem talantiem uztaustīt šos vājību punktus. Pētnieki piebilst, ka šādam panākumu efektam var pielīdzināt tikai tā dēvēto a la Garcon matu griezumu, kuru arī modē ieviesa Koko.

Un katrā ziņā līdz ar Chanel No.5 radīšanu Koko beidzot sev nodrošināja finansiālu neatkarību visam atlikušajam mūžam. Turklāt šis aromāts joprojām ir viens no vislabāk pārdotajiem visā pasaulē. Tas nemainīgi iekļauts tā dēvēto mūsdienu sieviešu obligāto vērtību sarakstā. Un tur tas atrodas tūlīt pat aiz mazās melnās kleitiņas un plecu somiņas ķēdītē, kuras arī radījusi Koko. Dažkārt šie aksesuāri tur savstarpēji pamainās vietām – tas atkarīgs no dažādiem svaigiem vēsmojumiem modes tendencēs un katras individuālās būtnes iekšējās sajūtas. Turklāt raksturīgi, ka biežāk tieši Chanel No.5 nostājas pirmajā vietā. Koko teikusi: “Sievietei, kura nelieto smaržas, nav nākotnes…”, un daudzas tam tic vairāk nekā Svētā Gara esamībai.

Kara laikā, kad Koko veikali bija slēgti, taču produkcijas ražošana turpinājās, pēc Chanel No.5 pie attiecīgajiem veikaliem allaž bija vērojama rinda – vispirms to veidoja vācu, vēlāk amerikāņu karavīri: katrs vēlējās savai sievai vai mīļākajai pasniegt dāvanā leģendāro smaržu flakoniņu.
SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.