Kadrs no Koko Šanelei veltītās tāda paša nosaukuma filmas.
Kadrs no Koko Šanelei veltītās tāda paša nosaukuma filmas.
Publicitātes foto

Kanoni un mīlas mokas 0

Kā Koko izdevās tik strauji gūt galvu reibinošus panākumus? Patiesībā viņai nebija citas izejas. Izlēmīgi nostāties pret visu, kas dominēja tā laika modē, viņu piespieda pašas ķermenis – kārns un nekādi nespējīgs ierakstīties pastāvošo vispārpieņemto kanonu rāmjos. Tādam ķermenim gluži fiziski nepiestāvēja kaut kas ļoti dārgs un grezns, tādēļ viņa klaji ienīda dārgus audumus un allaž vairāk tiecās uz lētu trikotāžu un… vīriešu apģērbu. Tā bija viņas kārtējā “spēle ar nāvi”. Tajā laikā parādīšanās kādā augstu aprindu pasākumā trikotāžā bija pielīdzināma faktam, it kā kāds būtu ieradies vispār bez apģērba.

Reklāma
Reklāma
“Baidens nolēmis skaisti aiziet no dzīves, paņemot sev līdzi ievērojamu daļu cilvēces.” Medvedevs biedē ar Trešo pasaules karu
TV24
“Laikam par to nevaru stāstīt, bet…” Rajevs atklāj iepriekš nedzirdētu informāciju par Rinkēviča un Trampa telefonsarunu
Kokteilis
Personības TESTS. Kādu iespaidu tu par sevi radi? Šis attēls palīdzēs tev to noskaidrot
Lasīt citas ziņas

Tieši šī riskantā spēlēšanās ar nebūtību zibēja arī viņas teju vai apmātajos centienos augstajā modē pārcelt staļļa ikdienas elementus – austs audums, puloveri, galifē bikses un tamlīdzīgi. Viņas galvenais kredo bija šāds – apģērbam jābūt nemanāmam, acīs nekrītošam.

1919. gadā Koko jau bija slavena visā pasaulē. Klienti burtiski stāvēja rindā, visi vēlējās valkāt viņas flaneļa bleizerus, brīva piegriezuma svārciņus, garus trikotāžas svīterus, stilizētus sieviešu matrožkreklus un kostīmu “svārki–žakete”. Žurnāls “Harper’s Bazaar” rakstīja: “Sieviete, kuras garderobē nav kaut vai viena priekšmeta no Chanel, ir bezcerīgi atpalikusi no modes.” Savukārt pati Koko veidoja īsu matu griezumu, valkāja mazas cepurītes un tumšas acenes.

CITI ŠOBRĪD LASA
Pēc Boja nāves Koko noslēdzās savā villā, liekot visas istabu sienas un griestus iztapsēt melnā krāsā. Melni bija arī aizkari, palagi un gultas segas. Koko atzinās, ka šī nāve viņai bijis ļoti smags trieciens: “Līdz ar Boju es jutos zaudējusi pilnīgi visu.” Bet citā tā laika intervijā viņa teikusi, ka sieviete nevar būt laimīga, ja viņa nav mīlēta (tad, lūk, no kurienes aug kājas šim mūsdienu “seksismam”, jo tas it kā pieļauj, ka vīrietis var justies laimīgs nemīlēts!). Koko pauda, ka sievietei vispār vajagot tikai to un neko citu. “Sieviete, kuru nemīl, ir nulle un nekas vairāk. Ticiet man: viņa ir jauna vai veca, māte vai mīļākā, vienalga. Sieviete, kuru nemīl, ir mirusi sieviete. Katrā ziņā viņa tad mierīgi var mirt, jo nekas cits vairs nav svarīgs.”
SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.