Kā īstenojusies “Latgola.lv – 1”? 2
Īstenojot Latgales attīstības plānu, reģionam ir piesaistīts finansējums 98,8 miljonu eiro apmērā, tostarp Latgales pašvaldībām – 74,3 miljoni eiro uzņēmējdarbības infrastruktūras attīstīšanai, kā arī papildu līdzekļi ceļu sakārtošanai, Latgales uzņēmējdarbības centra izveidei, iedzīvotāju atbalstam sākt uzņēmējdarbību, ražošanas infrastruktūras sakārtošanai.
Latgales programmas laikā lielākais uzsvars likts uz ceļiem, it īpaši uz vietējiem, atgādināja satiksmes ministrs Anrijs Matīss. Pēdējo trīs gadu laikā ar virsmas apstrādi ceļi atjaunoti 160 kilometru garumā. Pērn sākta ceļa posma Viļāni–Rēzekne rekonstrukcija, kas šogad turpināsies. Tuvākajā laikā atsāksies darbi uz ceļa Rēzekne–Ludza, arī Daugavpils–Špoģi, arī daudzi citi, vēsta ministrs.
Papildus piesaistot ES fondu finansējumu 33 miljonu eiro apmērā, tie nonāca deviņās lielākajās pašvaldībās, ar rūgtumu rezumēja Aldis Adamovičs: “Diemžēl Vārkavas un Riebiņu novadam tie gāja garām.”
Vārkavas novada domes priekšsēdētāja Anita Brakovska pirms gada “LA” diskusijā uzstājās pesimistiski: “Mums atbildēja, ka mūsu ceļa plānā nav. Bet notiek brīnumi, pateicoties Matīsa un Adamoviča kungam, jau izsludinājām iepirkumu astoņiem kilometriem cietā seguma un šogad noklāsim.” Kā var atrasties nauda, ja budžetā un programmā tās nebija? “Pagājusī ziema bija viegla, un tur ietaupījās līdzekļi, pērn konkursos ceļu būvētāji nosolīja zemākas cenas, nekā paredzējām. Par pārpalikušajiem līdzekļiem, kas tika novirzīti Latgalei, lēma plānošanas reģionā,” skaidroja ministrs.